رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک گفت: بیشتر گونه های حیات وحش و زیستگاه‌های حیات وحش در معرض تخریب قرار دارند که حفظ و حراست از آنها ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛کشت پرور ضمن بيان اين مطلب افزود: در راستای حفاظت از حیات وحش و احیای زیستگاه و گونه‌های موجود در منطقه الله آباد شهرستان آبیک که 30 هزار هکتار مساحت دارد، این منطقه در سال گذشته به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع معرفی شده است.

وی به گونه‌های مختلف موجود در منطقه الله آباد شهرستان آبیک اشاره کرد و گفت:پرندگان مختلف آبزی و کنار آبزی نظیر؛ هوبره، چنگر سرخ، آنقوت، تنجه، غاز خاکستری،انواع حواصیل، بوتیمار، باکلان، چوبپا، قرقی، پرندگان شکاری مانند انواع عقابها، سارگپه، اسنقر خاکی، سنقرگندمزار، جغد و شاهبوف (بزرگترین جغد) و فلامینگو در منطقه الله آباد شهرستان آبیک زیست می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک اضافه کرد:از ماهیان رودخانه‌ای منطقه الله‌آباد شهرستان آبیک می‌توان به آفینوس در رودخانه کویری ابهررود که در معرض انقراض است و نیز ماهی پرزرد و سگ ماهی در رودخانه فصلی زیاران اشاره کرد.

کشت‌پرور بیان کرد: از پستانداران منطقه الله آباد میتوان گرگ، روباه، شغال، تشی (بزرگترین جونده ایران)، جوجه تیغی و خرگوش و نیز در ارتفاعات و کوهستان امرودک می‌توان به کفتار، خرس قهوهای، پلنگ، گراز و کلبز اشاره کرد.

وی افزود: در ارتفاعات روستاهای امرودک و صمغ آباد شهرستان آبیک تنوع کامل گیاهی از درختان کوهستانی مانند سروهای چند هزار ساله بازمانده از جنگل‌های هیرکانی وجود دارد؛ این در حالی است که در روستاهای سائین دره و چناسک بوته‌های گیاهی تمشک، سماق، زالزالک، سیب وحشی و ازگیل وحشی به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: ضرورت ، حراست ، حیات وحش ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.