رئیس کمیته ملی المپیک گفت:ورزش ملایر در چند سال گذشته پیشرفت بسیار مطلوبی داشته است و توانسته دو ورزشکار المپیکی را تحویل جامعه ورزش کشور دهد و این روند می‌تواند در المپیک 2016 ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم تجلیل از 270 ورزشکار شهرستان ملایر با حضور کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک ، سید عبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان استان ، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ملایر و روسای ادارات و جمع کثیری از ورزشکاران در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد.

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: پتانسیل ملایر در ورزش بسیار بالا می باشد و ورزش ملایر در چند سال گذشته پیشرفت بسیار مطلوبی داشته است و توانسته دو ورزشکار المپیکی را تحویل جامعه ورزش کشور دهد و قطعا این روند می تواند ادامه داشته باشد و میثم مصطفی جوکار شانس اصلی مدال در المپیک 2016 برزیل است.

وی ادامه داد: ویترین ورزش ما در جهان حضور در المپیک هاست و ما در این راستا دو موضوع را دنبال می کنیم اول بدنبال کسب سهمیه حضور در المپیک هستیم و به دنبال آن باید نسبت به دوره قبل مدال بیشتری در المپیک کسب کنیم.

هاشمی تصریح کرد: ما می توانیم مشروط به حمایت های همه جانبه از کشتی شهرستان هایی چون ملایر به این هدف برسیم و کمیته المپیک وظیفه خود می داند که از رشته های مدال آور حمایت کند.

وی گفت: حضوردرالمپیک کار سختی است و قطعا المپیک با مسابقات جهانی متفاوت است ولی امیدوارم در المپیک 2016 میثم مصطفی جوکار بتواند برای ایران کسب سهمیه کند که این موضوع مستلزم حمایت ویژه است.

وی تأکید کرد: 28 رشته ورزشی در المپیک حضور دارد و ورزشکاران ملایری باید تلاش کنند تا در رشته های مختلف نیز در المپیک حضور داشته باشند و کسب مدال کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: ما رشته های ورزش خود در المپیک را به سه گروه تقسیم کرده ایم، گروه اول رشته های مدال آوری مانند کشتی، تکواندو، وزنه برداری و یک رشته در دو میدانی، گروه دوم رشته هایی که اگر توجه شود شانس کسب مدال را دارند و سوم رشته هایی است که فقط هدف حضور است و هر رشته ای که سهمیه کسب کند راهی برزیل می شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: بیشترین سهم و کمک های مالی از طرف کمیته ملی المپیک، به گروه اول تعلق می گیرد چون این رشته ها ویترین ما هستند و در همین راستا نیز برگزاری نشست هایی با این فدراسیون ها در محل فدراسیون را برگزار می کنیم .

هاشمی در پایان تصریح کرد: دوران خوبی در ورزش ملایر داشته ام و همواره به ملایری بودن خودم افتخار می کنم .

در پایان این مراسم از خانواده شهدای ورزشکار، خیرین ورزشی ، مدال آوران مسابقات جهانی ، آسیایی و بین المللی ، داوران و مربیان بین المللی، فعالان قرآنی ، پیشکسوتان ورزشی، فعالان فرهنگی و رسانه ای و تیم های حاضر در لیگ برتر با هدا هدایایی تجلیل بعمل آمد.

میثم مصطفی جوکار قهرمان مسابقات آسایی ، مسعود مصطفی جوکار مربی تیم ملی کشتی کشور، مهدی نبی الهی قهرمان وزنه برداری پیشکسوتان جهان و محمدرضا گل زردی فاتح قله اورست از مطرح ترین ورزشکارانی بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: هاشمی ، رئیس ، کمیته ، ملی ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار