حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در همایش سراسری پلیس راهور گفت؛

بهترین خدمت مردم به پلیس راهور، کاهش تخفات رانندگی آن‌ها است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ناجا یکی از مهمترین بخش‌های مدیریتی و انتظامی کشور در عرصه انضباط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس در دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که صبح امروز (یکشنبه) در سالن همایش‌ کوثر ناجا برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش پلیس در 5 سال اخیر پر رنگ‌تر شده است، اظهار کرد: انسان‌های صالح با قضاوت مردم شناخته می‌شوند و امروز مردم راجع به پلیس راهور و خدمات آن‌ها همین قضاوت را دارند و نمره قابل قبول و معدل خوبی به پاس خدمات پلیس راهور می‌دهند، چون آن‌ها این احساس را می‌کنند.

وی افزود: اراده جدی برای خلق یک انضباط اجتماعی و کاهش تخلفات در حوزه رانندگی و پلیس راهور مطرح است و پلیس در راستای ارائه بهترین خدمت به جامعه و ملت ایران می‌کوشد و امروز حضور پلیس در 5 سال اخیر پر رنگ تر شده است و پلیس می‌تواند گره گشا باشد و نقش‌های تعیین کننده‌ای را ایفا کند، همانطور که مردم احساس می‌کنند نقش پلیس راهور یک نقش محور و تعیین کننده، و موثر بوده است و امیدواریم که ایران جزو کشورهایی باشد که آسیبهای ناشی از تخلفات در آن کاهش یابد که این امر با عزم و اراده نیروهای پلیس قطعا دست یافتنی است.

ابوترابی فرد با الهام از سخن پیامبر به دو فضیلت و ارزش اخلاقی تاکید کرد و افزود: یکی از این فضیلت‌ها رعایت کرامت انسانی است. انسان با کرامت ترین پدیده‌ها است و در بالاترین ظرفیت هستی قرار دارد و خداوند نیز می‌خواهد ما برای یکدیگر کرامت قائل شویم پلیس راهور نقش معلم و تعیین کننده با مردم را دارد. رفتار همراه با کرامت با سایر انسان‌ها و به خصوص انسان متخلف در حوزه رانندگی، سبب می‌شود تا او را تربیت کنیم و به دیگران نیز درس بدهیم و بهتر است که به طور مثال در زمان دادن جریمه به متخلفان، رفتاری همراه با کرامت با آن‌ها داشته باشیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ویژگی دومی که باید به آن اشاره کرد، مدارا کردن با مردم است، یعنی مدارا با کسانی که رعایت آداب و قوانین را نمی‌کنند و این از جمله ویژگی‌هایی است که بسیار می‌تواند در تربیت و اصلاح رفتار دیگران نقش مهمی را داشته باشد و میزان مدارا کردن با مردم می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های عقل محسوب می‌شود که کارشناسان حوزه ترافیک به آن توجه دارند و میزان تخلفات در رانندگی به عنصر انسان بر می‌گردد و نقش راننده بسیار مهم است، یعنی اگر ما فرهنگ رانندگی را در کشور ارتقا دهیم و میزان تخلفات انسانی را کاهش دهیم، می‌توانیم درصد قابل قبولی از تصادفات را حفظ کنیم و مردم با توجه به احترامی که برای پلیس قائل هستند، دوست دارند که در خدمت پلیس باشند.

وی تاکید کرد: هر فردی که دوست دارد بهترین خدمت را به پلیس راهور کند، تخلفات رانندگی خود را به حداقل کاهش دهد و این امر با اصلاح رفتار و رانندگی آن‌ها محقق می‌شود. اینکه سرعت مطمئن داشته باشند و منظبت رانندگی کنند و بار سنگینی را از شانه‌های قدرتمند پلیس خود بردارند و همچنین سرنشینان می‌توانند نقش عامران به معروف را ایفا کنند و تخلفات رانندگی را کاهش دهند، به خصوص دو تخلف سرعت و سبقت که از تخلفات شایع در رانندگی است، باید در چارچوب قانون انجام گیرد که تصادفاتمان به حداقل و حتی به صفر برسد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در توصیه به خودروسازان کشور گفت: برخلاف عمر طولانی خودروسازی در ایران، متاسفانه جایگاه غیر قابل قبولی در این صنعت را داریم که این امر به امور مدیریتی برمی‌گردد، تا زمانی که بنگاه‌های اقتصادی مدیریت دولتی و حمایت تعرفه داشته باشند، نمی‌توانند در جایگاه خود قرار بگیرند در این زمینه پلیس راهور یک شاخص تعیین کننده در تولید خودرو‌های داخل است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه محیط زیست و آب و هوا عنوان کرد: متاسفانه در حوزه محیط زیست و آب و هوا نیز مشکلاتی داریم که خودروهای ما با استانداردهای جهانی نیز اخلاف معنا داری دارد. در حوزه خدمات درمانی باید مجلس و دولت نگاه ویژه‌ای در کمک به پلیس داشته باشند.

وی در پایان گفت: گسترش راه‌های ریلی به حداکثر ممکن به همراه ارتقای فرهنگی عمومی برای استفاده از آن از جمله اهداف دولت و مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار