معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان می‌توانند از امروز پرونده بدهی محاسباتی خود را رویت کنند و همچنین بخشودگی جرایم کارفرمایان به طور مادام العمر منتفی شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری پیش از ظهر امروز (یکشنبه) که در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به امکان رویت بدهی محاسباتی از طریق کافرمایان، اظهار کرد: کارفرمایان می‌توانند پرونده محاسباتی خود را از طریق سایت www.samp.tamin.ir رویت کنند که تا الان کارفرمایان از منبع بدهی خود بی اطلاع بودند و همین مسئله منجر به ایجاد شاعبه برای کارفرمایان و عدم پرداخت از سوی آنان بود. و سازمان تامین اجتماعی این راهکار را برای برطرف کردن شاعبه کارفرمایان در نظر گرفت و این اشخاص می‌توانند در هر جایی که دسترسی به اینترنت داشته باشند، بدهی محاسباتی خود را رویت کنند.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار کارفرمای فعال داریم که 5 هزار میلیارد تومان بدهکار هستند و این رقم بسیار زیاد است و سازمان تامین اجتماعی بر اساسا آسیب شناسی اخیر خود این امکان را فراهم کرد تا علاوه بر رویت بدهی خود، 50 درصد آن را در شش ماهه اول پرداخت کند و این کاهش 50 درصدی منجر به سهولت در پرداخت از سوی کارفرمایان می‌شود.

زدا گفت: جرایم بخشودگی کارفرمایان در بودجه دولت مطرح شده بود و در کمیسیون تلفیق رای نیاورد و زمانی که در صحن علنی مجلس مطرح شد، مورد تصویب قرار نگرفته و از دستور کار مجلس خارج شد و بخشودگی جرایم کارفرمایان برای همیشه منتفی شد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تعداد بیمه شدگان افزود: 39 میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این میان 5/13 ملیون نفر بیمه شده اصلی و2میلیون 300 هزار نفر مستمری بگیر هستندکه با احتساب اعضای خانواده به 4ملیون و500 هزار نفر می رسند.

وی عنوان کرد:امسال  یک هزارو 350 میلیارد تومان عیدی پرداخت کرده ایم و در صورت انجام تعهد از سوی سازمان های ذیصلاح افزایش حقوق مستمری بگیران را در سال آینده خواهیم داشت.

*بهره مندی خوش حساب ها از مزایای وی‍ه تامین اجتماعی تا 3 ماه آینده

زدا ادامه داد:برنامه وی‍‍‍‍ژه ای در دستور کار سازمان قرار گرفت که از این پس کارفرمایان خوش حساب از مزایای وی‍ژه تامین اجتماعی بهره مند میشوند و این برنامه ویژه به منظور تشویق کارفرمایان به پرداخت به موقع حساب می شود.

*دریافت حقوق مستمری بانوان در صورت ازدواج مجدد

معاون فنی و درآمد تامین اجتماعی گفت:بانوان میتوانند در صورت ازدواج مجدد مستمری خود را دریافت کنند و مستمری بانوان از تاریخ 7 / 2 / 92 به بعد پرداخت می شود و قانونگذار این قانون را  به دلیل برخی رفتارهای غیر رسمی که در جامعه دیده بود اجرا کرده است و البته علت تاخیر در اعلام این خبر تساوی پرداخت سهم مستمری مادر و فرزندان است که البته از سوی سازمان مورد اعتراض قرار گرفته است.

*گزارش عملکرد سال 93 تامین اجتماعی

زدا با اشاره به عملکرد درخشان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد:سال 93 را می توانیم سالی درخشان در حوزه بیمه گری سازمان نام ببریم چرا که اتفاق های بسیار خوبی در این سال در سازمان رقم خورده است و برای اولین بار صورتحساب بدهی کارفرمایان را به صورت 6 ماهه تقدیم کردیم.

وی عنوان کرد:کار هییت های رسیدگی به کارفرمایان که 8 ماهه بود به 3 ماه کاهش دادیم و در 3 ماهه 94 به کمتر از 1 ماه می رسد.و در حوزه بازرسی و اجراییات بیشتر از 50 درصد برنامه ابلاغی سازمان جلوتر هستیم.

معاون فنی و درامد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به طرح مکانیزه بیمه رانندگان ، کارگران ساختمانی حرف و مشاغل آزاد و بیمه های اختیاری افزود:کار بیمه 3 میلیون و 500 هزار نفر به صورت غیر حضوری انجام دادیم که این امر باعث کاهش سفر درون شهری و بار ترافیک شهر شده است.

وی ادامه داد: دولت هزینه انتقال ایثارگران را متقبل شده است و تا 15 سال این هزینه را پرداخت می کند و ایثارگران نیازی به پرداخت ما به التفاوت ندارند.

زدا تصریح کرد:10 روز غیبت مشاغل سخت و زیان آور به یک سال افزایش پیدا کرده است تا با 20 سال سابقه متوالی باز نشسته شود. 

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ایجاد شعبه ملی اظهار کرد:تعویض و یا صدور دفترچه که تا قبل از این در شعب خاصی انجام می گرفت در تمامی شعب قابل پیگیری است.

زدا با بیان اینکه در امر برون سپاری اقدامات موثری انجام داده ایم، افزود: در سال جاری 40 کارگزاری جدید ایجاد شد که اولویت اول به استان های فاقد کارگزاری و اولویت دوم به شعب پر تراکم تعلق گرفت.   

معاون فنی و درآمد سازمان گفت: امسال مشکل بیمه فرزندان چهارم به بعد حل شده است و از این پس هیچ محدودیتی برای فرزند چهارم به بعد وجود ندارد.

زدا در پایان گفت:  در سال93 حدود 40 میلیون کار مراجعه بیمه شده ها توسط کارگزاری ها انجام شده است و بر این اساس سال 94 سال بیمه گری سیستم های متمرکز است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار