در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه "زورگیری گوشی های تلفن همراه" متعلق به تعدادی از رهگذران و عابران پیاده توسط چندین جوان موتورسوار، دستگیری اعضای این گروه از سارقین در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در پی وقوع سرقت‌های مشابه به شیوه "زورگیری گوشی های تلفن همراه" متعلق به تعدادی از رهگذران و عابران پیاده توسط چندین جوان موتورسوار که طی آن با تهدید چاقو و قمه اقدام به تهدید و سرقت کرده می کردند ، پرونده ای در این خصوص تشکیل و شناسایی و دستگیری اعضای این گروه از سارقین در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

تحقیقات پلیسی : 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، تعدادی از شکات که بدین شیوه و شگرد ، عمدتا در مناطق شرق و جنوب شرق تهران مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته بودند ، شناسایی و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند . عمده مالباختگان در اظهارات خود عنوان می کردند که سارقین در گروه سنی 18 الی 20 ساله قرار داشته و بر روی صورت یکی از آنها ، آثار ترمیم شده ناشی از بریدگی با جسم تیز کاملا مشهود بوده است که تمامی این اطلاعات نشان از وقوع سرقت ها توسط گروهی از سارقین داشت . 

سرکردگی جوان 20 ساله بر گروه زورگیری 18 ساله ها/ مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند + تصاویر

شناسایی سرکرده گروه : 
در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین مالک یک دستگاه موتورسیکلت های طرح هوندا 125 مورد استفاده در سرقت ها بنام "میلاد . الف" ( 20 ساله ) شدند . 

محل سکونت میلاد در منطقه اتابک شناسایی و در تحقیقات پلیسی بعمل آمده از سوی کاراگاهان مشخص شد که وی از اراذل و اوباش منطقه اتابک است که بنا بر اظهارات اهالی محل ، بارها برای ساکنین این منطقه ایجاد مزاحمت داشته و در چندین مورد نیز دست به زورگیری از نوجوانان محل زده است .
 
با شناسایی "میلاد . الف" و اطلاعات بدست آمده از اهالی محل در خصوص نشانی های ارائه شده در خصوص این شخص ، مشخص شد که میلاد همان سارق زورگیری است که بنا بر اظهارات تعدادی از شکات و مالباختگان  بر روی صورتش آثار بریدگی وجود داشته است . 

دستگیری تمامی گروه سارقین در کمتر از یک روز : 
با شناسایی مخفیگاه میلاد و در ادامه ی آن شناسایی دیگر عضو گروه بنام محسن . ح ( 18 ساله ) ، هماهنگی های لازم با شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و هر دو متهم در ساعت 06:00 مورخه 11/12/1393 در داخل مخفیگاه های خود واقع در منطقه اتابک دستگیر و در همان زمان دستگیری ، صراحتا به زورگیری در مناطق مختلف تهران اعتراف و دو عضو دیگر گروه بنام های رسول و امیر ( هر دو 18 ساله ) را معرفی کردند . 

رسول و امیر نیز در منطقه بی سیم شناسایی و هر دو نفر ، در ساعت 08:00 مورخه 11/12/1393 دستگیر شدند . در ادامه و با شناسایی دو افاغنه بنام های نصیب و محمد ( هر دو نفر 18 ساله ) ، این دو نفر نیز در همان تاریخ ( 11/12/1393 ) و در محدوده میدان خراسان دستگیر و بهمراه سایر همدستان خود و جهت انجام تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند . 

سرکردگی جوان 20 ساله بر گروه زورگیری 18 ساله ها/ مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند + تصاویر

توقیف موتور سیکلت متهمین توسط پلیس راهور : 
با آغاز تحقیقات از شش عضو گروه ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمین با دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 متعلق به محسن و میلاد سرقت های خود را انجام داده اما در حدود دو ماه پیش هر دو موتورسیکلت به خاطر "تصادف" و "عدم داشتن گواهینامه از سوی راننده و نداشتن مدارک شناسایی" ، در دو مرحله توقیف و به پارکینگ منتقل شده اند . 

متهمین در ادامه اعترافات خود عنوان کردند که با وجود توقیف هر دو دستگاه موتورسیکلت و به جهت ادامه سرقت ها ، هر بار و به بهانه های مختلف اقدام به گرفتن موتورسیکلت از دوستان و همسایگان کرده و با موتورسیکلت های امانت گرفته شده ، سرقت های خود را انجام داده اند . 

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "در حال حاضر تحقیقات از متهمین در مراحل اولیه قرار داشته اما در همان تحقیقات اولیه ، اعضای این گروه از سارقین به عنف به دهها فقره سرقت به شیوه زورگیری و موبایل قاپی در مناطق پیروزی ، ابوذر ، نبرد ، افسریه ، تهرانپارس ، نارمک ، رسالت ، خرایان ، مسعودیه و خاوران و عمدتا از میان افراد جوان و نوجوان اعتراف کرده اند ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان یک یا دو دستگاه موتورسیکلت مورد زورگیری و یا موبایل قاپی قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار