رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه هنوز وزارت علوم در خصوص تعیین ریاست دانشگاه تهران کاری صورت نداده و این بلاتکلیفی به ضرر این دانشگاه است.

محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: جای بسی تاسف دارد که مسولان وزارت علوم به تعیین ریاست بزرگترین دانشگاه کشور اینگونه بی‌توجه اند.

وی افزود: ضرورت دارد وزارت علوم هرچه سریعتر انتخاب رئیس دانشگاه تهران را انجام داده و به چنین شرایطی پایان دهد بی ثباتی مدیریتی در هیچ دستگاهی به صلاح نیست و میتواند صدمات جبران ناپذیری به رشد علمی این دانشگاه وارد سازد.

وی با بیان اینکه سرپرست نمی‌تواند به درستی با زیرمجموعه‌های آموزشی ارتباط برقرار کند، خاطرنشان کرد: این موضوع به طور حتم به ضرر دستگاه مربوطه خواهد بود، بنابراین انتظار می‌رود که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آقای فرهادی در خصوص انتخاب رئیس دانشگاه تهران تصمیم جدی و منطقی خود را اتخاذ کنند.

وی با تاکید بر اینکه وزیر علوم باید هر چه سریعتر گزینه مورد نظر برای ریاست دانشگاه تهران را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند، افزود: چگونه ممکن است که مسایل دیگر بر ساماندهی وضعیت مهم ترین دانشگاه کشور اولویت داشته باشد؟ 

وی یاد آور شد: مجلس نسبت به شرایط فعلی دانشگاه تهران نگران است و بهتر است وزارت علوم نیز دغدغه نمایندگان را درک کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.