معاون سیاسی وزیر کشور گفت: باید به گونه‌ای در انتخابات مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند 94 عمل کنیم که شائبه استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نشود و شرایط را برای ورود افراد مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران "محمدحسین مقیمی" معاون سیاسی وزیر کشور عصر امروز (یکشنبه)، در حاشیه همایش معاونین سیاسی و امنیتی استانداری های کشور در جمع خبرنگاران گفت: باید به گونه‌ای در انتخابات مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند 94 عمل کنیم که شائبه استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نشود و شرایط را برای ورود افراد مهیا کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد که استانداران و فرمانداران موظفند امکانات لازم را برای روز رای‌گیری فراهم کنند.

مقیمی همچنین خاطرنشان کرد: مدیران سیاسی وزارت کشور نقش مهمی در اجرای برنامه‌های دولت دارند.

وی افزود: باید به گونه‌ای عمل شود که مسئولین وزارت کشور برابر هرگونه شائبه‌ای پاسخگو باشند. پاکدست بوده و شایستگی‌های لازم را برای گرفتن پست داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه شرایط خاصی را تجربه می‌کنیم،‌ گفت: هدف ما آن است که کارگزاران نظام به بهترین شکل ممکن مجری برگزاری انتخابات باشند و در این زمینه آموزش‌های لازم برای به روز بودن به آنها خواهیم داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی نمایندگان نسبت به فعالیت‌های انتخاباتی سخنگوی دولت هشدار داده و وزارت کشور در این زمینه چه موضعی خواهد داشت،‌ گفت: به هر حال امکانات دولت مشخص است. امکاناتی نظیر ماشین‌آلات، سیستم‌ها و ... که اینها مناسب رای‌گیری و گرفتن رای مردم است اما یک سری امکانات دیگری نباید له یا علیه کسی استفاده شود.

وی ادامه داد: آنها که حزبی هستند و می‌خواهند فعالیت حزبی داشته باشند باید خارج از امکانات دولتی به فعالیت خود ادامه دهند.

مقیمی انتخابات جمهوری اسلامی را در چارچوب قانون مصوب و آئین‌های مربوطه دانست و خاطرنشان کرد: وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات است و قانون نحوه برگزاری انتخابات را پیش‌بیی کرده است.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که اخیرا وزیر کشور در خصوص ورود پول‌های کثیف به انتخابات هشدار داده بود، و وزارت کشور چگونه با این امر برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: کسانی که از این پول‌های کثیف استفاده کردند مطابق قانون پولشویی با آنها برخوردهای لازم صورت می‌گیرد و تاکید وزیر کشور بر این بود که مراقب ورود این پول‌ها باشیم تا این پول‌ها وارد فضای انتخابات نشوند و قانون تمام موارد را پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: انجام فعالیت‌های مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان از اواخر اردیبهشت‌ماه با گردهمایی سیاسی فرمانداران آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مقیمی ، انتخابات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار