کرمانشاه؛

ظرفیت فرآوری واحدهای صنایع تبدیلی استان 227 هزار تن است

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت: با برنامه‌ريزي و حمايت دولت برای توسعه صنايع تبديلي بخش كشاورزي و تامين امنيت غذايي كشور از ابتداي دولت يازدهم تاكنون 30 واحد صنايع تبديلي كشاورزي در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛علي اشرف منصوري گفت: ظرفيت فرآوري این واحدها را 227 هزار تن با اشتغالزایی مستقیم 249 نفرعنوان کرد و گفت: برای راه‌اندازی این واحدها اعتباري بالغ بر 313 ميليارد ريال هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر 100 واحد در استان در زمينه صنايع تبديلي بخش كشاورزي با مجوز از سازمان جهاد كشاورزي مشغول فعاليت هستند كه سالانه حدود 907هزار و 944 تن محصولات کشاورزی اعم از محصولات باغي، دامي، زراعي و شيلاتي را فرآوري مي‌كنندو در مجموع 1288 نفر در اين واحدها مشغول فعاليت هستند.

هم اكنون 46 پروژه‌ صنايع تبديلي كشاورزي با پيشرفت فيزيكي بين 10 تا90 درصد در دست اجرا بوده كه براي راه‌اندازي اين پروژه‌ها مبلغ 707 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده كه با تخصيص اين مبلغ و پس از تكميل و راه‌اندازي آنهابه ظرفيت فرآوري محصولات كشاورزي استان تا حدود 451 هزار تن ديگر افزوده خواهد شد.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.