اصفهان؛

تعطيلي ۳ کارگاه غیر مجاز گز و شیرینی در استان

بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان ۳ کارگاه غیر مجاز گز و شیرینی را تعطيل كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان وبنابراعلام پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فیاض معاون بهداشتی مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در این خصوص گفت: ۳ باب کارگاه غیر مجاز که به صورت مخفیانه و زیر زمین مشغول فعالیت بودند درشرایط کاملاً نامناسب و بدور از هر گونه شرایط و موازین بهداشتی اقدام به تولید و پخش انواع گز و شیرینی در سطح منطقه و حتی خارج از شهر اصفهان در شهرهای فریدن ، بادرود و .....می نمودند.
 
در این ۳ کارگاه که با تلاش و پیگیری بازرسان بهداشت محیط کشف شد مقدار ۵۰۰ بسته گز آماده عرضه و بالغ بر ۲۱۰۰ جعبه شیرینی، بیش از ۱۷۵۰ کیلو گرم آرد و شکر، گلوکز، روغن و سایر مواد خام اولیه ضبط و توقیف گردید.

در دو کارگاه شیرینی پزی علاوه بر وضعیت نامناسب بهداشتی متاسفانه مقادیر رنگ غیر مجاز نیز کشف گردید که جهت حصول اطمینان از کاربرد رنگ در شیرینها از کلیه محصولات تولیدی نمونه برداری شده و به آزمایشگاه مواد غذایی ارجاع داده شد.
 
همچنین علاوه بر تعطيلي هر ۳ کارگاه و توقیف کلیه محصولات، مواد اولیه و ابزار و لوازم کار پرونده هر ۳ متخلف نیز ضمن تنظیم صورتجلسات مربوط به مراجع قضایی جهت مجازات ارجاع شد.

دکتر فیاض در ادامه ضمن ستودن زحمات بازرسان بهداشت محیط شماره یک در امر کنترل و نظارتهای ویژه نوروزی به شهروندان توصیه نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در حیطه مواد غذایی ویا فعالیت غیر مجاز افراد سودجو در امر تولید مواد غذایی در کارگاه های مخفی مراتب را سریعاً به شماره تلفن ۱۴۹۰ اطلاع دهند.
 
 
انتهای پیام/ض
برچسب ها: بهداشت ، شیرینی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.