مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از جانمایی 10ساعت آفتابی شاخص‌ترین طرح این سازمان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی در نشست خبری با حضور تشریح فعالیت‌های این سازمان در طرح استقبال از بهار 94 که امروز دوشنبه در سالن کنفرانس سازمان زیباسازی برگزار شد با اشاره به اینکه این سازمان در ایام نوروز فعالیت‌های گسترده‌ای را به بهانه زیباسازی شهر تهران دارد اظهار کرد:این سازمان در نظر دارد در آستانه نوروز 94 آلودگی‌های بصری 132 محور از 22منطقه شهری تهران را شناسایی و برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 4هزار و 519 معضل بصری از نواحی مختلف سطح شهر گزارش شده، بیان کرد: شهروندان ومسئولان باید به آلودگی‌های بصری نیز همانند آلودگی‌های صوتی و هوا اهمیت دهند که این خود بر سلامت روانی شهروندان تاثیرگذار خواهد بود.

کامیاب با اشاره به اینکه حذف آلودگی‌های بصری در آستانه نوروز مربوط به 5سال گذشته است،‌افزود: عمده آلودگی‌های بصری شهر تهران مربوط به نصب تراکت‌ها، بالکن‌های نامرتب، بنرها، تابلوهای غیر مجاز و نرده‌ها است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر زیباسازی بصری شهر تهران در آستانه بهار 94 بیان داشت: اولین جشنواره ملی مبلمان شهری از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف تشویق و ترغیب طراحان برای توسعه و ساخت طرح‌های خلاقانه و اصیل در 20اسفند در برج میلاد برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: نصب 10عدد ساعت‌های آفتابی در سطح شهر با هدف آشنایی مردم و نسل جوان با زمان سنجی خورشیدی انجام می شود.
کامیاب با اشاره به اینکه این 10ساعت از میان 37 اثر برگزیده دومین جشنواره ملی ساعت‌های آفتابی انتخاب شده‌اند، گفت: ساعت‌های آفتابی به عنوان یک اثر هنری در فضای شهر تهران به اهمیت زمان در زندگی توجه ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران در طرح استقبال از بهار 94 اظهار کرد: ساماندهی 160هزار متر مربع دیوارنگاری در سطح شهر تهران، نصب 160اثر حجیم در سطح شهر تهران، 15عنوان رونمایی ونقد  کتاب، فراخوان گرافیست‌ها و 450 طراح و برگزیده شدن 40طرح در سازه‌های تبلیغاتی سطح شهر، دومین جشنواره پلاک بهاری با هدف مشارکت شهروندان و پاکسازی نماهای خانه از جمله اقدامات مهم سازمان زیباسازی شهر تهران است.

کامیاب در پایان با اشاره به پاکسازی برچسب‌های تبلیغاتی غیر مجاز گفت: در خصوص حذف زوائد بصری و پیرایش سیما و منظر شهری، تصویب قانون حذف زوائد بصری ابتدا توسط شورای اسلامی شهر و سپس تایید شورای عالی استان‌ها و در نهایت با ارسال به مجلس وتصویب آن که منجر به اصلاح ماده 92 قانون شهرداری می‌شود، خبر داد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اثر حجمی ، نصب ، کامیاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار