رییس سازمان سینمایی خطاب به جامعه ی سینمایی گفت: از شما می خواهم که به ما انرژی مثبت دهید و همیشه جلوی مسئولان خود قرار نگیرید و از نبرد با آن ها لذت نبرید

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ مراسم اکران نوروزی با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی، سید مصطفی ابطحی قائم مقام اقتصاد سینما و هنرمندانی چون رضا عطاران، بابک حمیدیان، مرضیه برومند، کمال تبریزی، علی سرتیپی، تهمینه میلانی، فائزه عزیزخانی، نرگس آبیار، مسعود ده نمکی در محل ایوان شمس برگزار شد.

ایوبی در این مراسم گفت: فکر می کنم دید و بازدیدهای نوروز دلیلی نمی‌خواهد، ولی اکران های نوروزی دلیل می خواهد؛ فیلم های سال گذشته را که نگاه می کنم، تصور می کنم احساسم به شما بیشتر شده و شما را بیشتر دوست دارم و با همه وجودم به شما عشق می ورزم، امیدوارم این نوع برنامه‌ها موجب شود که انرژی بیشتری به ما بدهد و باعث شود که سال بهتری را پشت سر بگذاریم به هر حال سال 93 با تمام مشکلاتش خیلی درخشان سپری شد.   
 
وی در ادامه گفت: هم اکنون ما در ایام خاصی هستیم و باید مراعات این ایام را بکنیم و در سینمای ما اگر فیلم روز اکران شود به نفع ایران است، هم چنین باید ما مردها جریانی راه بیندازیم که بگوییم مقام ما با زبان ها یکسان است و هم چنین جای خوشحالی است که بانوان کشور ما در چنین جایگاه‌هایی هم چون کارگردانی برتر قرار دارند.
 
ایوبی افزود: فکر می کنم سال خوبی را پیش رو داریم و در این سال نیازمند همدلی بیشتری از جانب شما هستیم، هر چند که بنده به طور کلی خوش بین هستم و انسان کینه توزی هم نیستم و به همین خاطر در سال گذشته از سینما چیز بدی ندیده ام.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در شش سال قبل به کسانی که در عرصه سینما فعالیت می کردند سینماگر می‌گفتند ولی اکنون به آن‌ها بچه‌های سینما می‌گویند و از آن‌ها می‌خواهند تا در این سال همدلی و وحدت بیشتری از خود نشان دهند و حس می کنم لااقل به عنوان یک پدر در این جمع حضور دارم و شما را به مانند فرزندان خود می دانم.
 
ایوبی در ادامه افزود: گاهی اوقات مصاحبه های انتقادی از جانب شما صورت می گیرد که من وقتی آن ها را می بینم به خاطر خودم ناراحت نمی شوم بلکه ناراحتی من حال بد شماست، امیدوارم وضعیت سینما به گونه ای پیش رود که حال شما بهتر شود و از شما می خواهم که برای بهبود سینمای سال 94 به ما مشورت دهید. هم چنین اعتقاد دارم که باید برای رفع مشکلات سینما با همه گفتگو کرد، حال چه کسانی که سینما را دوست دارند و چه کسانی که آن را دوست ندارند و باید از ارزش ها گفت و برای موفقیت در این زمینه باید اختلافات را کنار بگذاریم.
 
وی در ادامه این مطلب بیان کرد: کسانی می خواهند از این اختلافات سودجویی و کاسبی کنند و ما باید با کنار گذاشتن این اختلافات از رفتار شوم آن ها جلوگیری کنیم.
 
ایوبی اظهار داشت: در ابتدای مراسم که کلیپ پخش شده از درگذشتگان عرصه فرهنگ و هنر را دیدم بسیار ناراحت شدم و آقای تقوایی به من گفتند من خوشحالم که کشورمان هنرمندان بسیاری دارد و خدا را شکر می کنم که اگر جسمشان در میان ما نیست تجربه و عظمتشان حضور دارد و باید یادآوری کرد که کشور ما بسیار بزرگ و با عظمت است.   
 
وی در ادامه مراسم تصریح کرد: باید اعتراف کنم که در بخش فیلم نامه نویسی موفق نبوده ایم و برای این موضوع کاری انجام نداده ایم و باید زمینه ای را فراهم کنیم که افراد نظرات خود را بگویند و پرورش فیلم نامه نویس سبب تقسیم کار با تهیه کننده و کارگردان یک برنامه است و بار یک برنامه را تنها یک کارگردان و یا یک تهیه کننده به دوش نمی کشد.
 
وی هم چنین افزود: باید هوای منتقدین را داشته باشیم چرا که آن ها موجب رونق سینمای ما هستند و باید بگذاریم که آن ها هر چند بی‌رحمانه ولی منطقی نقد کنند و در سال 94 باید شرایطی را فراهم کنیم که منتقدان دست به قلم شوند.
 
رئیس سازمان سینمایی اذعان داشت: ما سرمایه ای به نام رسانه ها داریم که باید از آن ها پشتیبانی کنیم؛ هنگامی که وارد مراسمی می شوم و خبرنگاران سینمایی را می بینم خوشحال می شوم و می گویم که آن ها سرمایه های ما هستند چرا که آن ها سال هاست در این عرصه می نویسند و پیگیر مسائل سینمایی هستند و جز دلسوزانی برای سینما نیستند و باید کمک کنیم تا جامعه خبرنگاران رشد کند و باید شرایطی را فراهم کنیم که کارگاه هایی را برای آشنا شدن آن ها با کشورهای دیگر و به دست آوردن تجربه به آن ها اختصاص دهیم.
 
وی در ادامه افزود: باید دست به دست هم دهیم که سینما را جلو ببریم و خودمان را برای نقد آماده کنیم چرا که دنیا با سرعت بالایی پیش می رود و ما نمی توانیم عقب بمانیم.   
 
ایوبی اظهار داشت: در چند وقت اخیر هر کس و هر مقامی که گفت بالای چشم سینمای ما ابروست با او بحث کردم و حرف او را رد کردم، حرفه شما کمی با تئاتر فرق دارد و به گفته خانم هما روستا بازیگر و کارگردان تئاتر وقتی به روی صحنه می رود و کارشان به پایان می رسد و مخاطبان برای آن ها کف می زنند دیگر کار آن ها تمام شده است ولی هنگامی که اکران اولیه یک فیلم تمام می شود تازه کار آن فیلم شروع شده است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: باید سعی کنید که دلخوری ها را کنار بگذارید، هر چقدر که مردم ما سینما را دوست دارند و با وجود تمام گرفتاری های مالی و مشکلاتشان به سینما می روند و فیلم ها را دنبال می کنند  باید بدانید که بسیاری از نمایندگان مجلس و حتی ائمه جمعه با من تماس می گیرند و از ما سینمای خوب می خواهند.
 
وی هم چنین افزود: امسال هم مثل سال های دیگر دست سینمای ما پر است و از شما تشکر می کنم که تمام این مشکلات را تحمل کردید و من تجربه با شما بودن را نیز در سال گذشته دارم و هم چنین نباید فراموش کنیم که نسبت به مسائل روز دنیا عکس العمل نشان دهید همان طور که فیلم هایی در خصوص داعش و مسائل هسته ای ساخته شده است و کارنامه مثبتی در سینمای ما محسوب می شود.
 
ایوبی تصریح کرد: از همکارانم تشکر می کنم چرا که در این زمینه تلاش های فراوانی کردند هم چون آقای رسول صادقی که با استرس فراوانی این مراسم را برگزار کردند و از شما می خواهم که به ما انرژی مثبت دهید و همیشه جلوی مسئولان خود قرار نگیرید و از نبرد با آن ها لذت نبرید، من قصد صحبت نداشتم ولی بعد از حضورم در این مراسم دیدم که چه قدر جای ما خالی است برای این که کمی با شما حرف بزنیم.   
 
هم چنین بعد از این سخنرانی حجت الله ایوبی لوح تقدیری را که خود نوشته بود برای مخاطبان خواند و بعد از آن از صبر و استقامت مرد سینما یعنی کیانوش عیاری تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه مراسم و بخش تقدیرها:

در بخش هنر و تجربه :


سیف الله صمدیان، هوشنگ گل مکانی برای تقدیر به جایگاه رفتند و از حامد رجبی و مجید برزگر تقدیر به عمل آوردند. از فائزه عزیزخانی برای فیلم روز مبادا و از امیرحسین ثقفی همراه با عوامل آن برای فیلم مردی که اسب شد تقدیر به عمل آمد.  
 
در بخش فیلم های سینمایی:

منیژه حکمت یکی از پخش کنندگان فیلم سینمایی برای تقدیر به جایگاه رفت و از عبدالرضا کاهانی به همراه عواملش برای فیلم استراحت مطلق تقدیر به عمل آورد.  
 
بعد از آن مرتضی شایسته از مسعود جعفری جوزانی و عوامل آن برای فیلم ایران برگر تقدیر و تشکر کرد.
 
بعد از آن ابوالحسن داوودی و گروهش برای فیلم رخ دیوانه به جایگاه رفتند و حبیب اسماعیلی از آن ها تقدیر کرد.
 
همسر شهید داریوش رضایی نژاد از فیلم روباه به کارگردانی بهروز افخمی و گروهش تقدیر کرد.
 
هم چنین علی سرتیپی از کمال تبریزی و عواملش برای فیلم طعم شیرین خیال تقدیر و تشکر کرد.
 
در ادامه مراسم از فیلم های پرفروش سال 93 تقدیر شد که ایوبی، ابطحی و ایل بیگی برای تشکر به جایگاه رفتند و از مرضیه برومند برای شهر  موش های 2، تهمینه میلانی آتش بس 2، کمال تبریزی برای فیلم طبقه حساس، نرگس آبیار شیار 143، مسعود ده نمکی فیلم معراجی ها تقدیر و تشکر شد.
 
هم چنین در ادامه مراسم ابوالحسن داوودی به جایگاه رفت و از محمد بابازاده با خرید 293 بلیط از مشهد، محمد علاوی طوسی با خرید 287 بلیط و سارا حاتمی با 235 بلیط از مشهد هم چنین از محمد جوادی مجروتی با خرید 210 بلیط، علی ناکولی با خرید 199 بلیط از تهران به عنوان مخاطبان برگزیده سال 93 تقدیر و تشکر شد.
 
بعد از آن فرجی، سید صالح موسوی و بهمن حبشی به جایگاه رفتند و از سینما ساویز کرج (رضا زارعی و تیربخش)، ونوس قم (هادی کریم خانی، علیرضا آغاز)، بهمن سنندج (حیدر مرادی) و ماندای تهران (محمد قاصد اشرفی و مریم طهماسب و هم چنین سینمای یزد (سید محمد حسین علایی یزدی و احساس عاشق الشعرا) تقدیر به عمل آمد.
 
هم چنین در ادامه از بهترین سالن های سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر تقدیر و تشکر شد و علیرضا رضا داد دبیر جشنواره به جایگاه رفت و از سینما کوروش (مهدی فضلی) پردیس کیان (مجید فولاوند)، رضا جمشیدی (مدیر فنی برج میلاد)، محمود کارگزار(مدیر فنی سینمای کوروش) تقدیر به عمل آورد.
 
بعد از آن تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار اصفهان، سید حسن علی شهیدی دبیر جشنواره کودک و مشاور رسانه ای شهرداری اصفهان به خاطر جشنواره کودک تقدیر و تشکر کرد.
 
در پایان این مراسم از مرادی معاونت اداری و مالی، علی غفوری شرکت تعاونی کارآفرینان فرهنگ و هنر و همکاران آن جواد فرساتی و حسین خسروی به عنوان حامیان سی و سومین جشنواره فیلم فجر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار