پس از اینکه رئیس جمهور امریکا ونزوئلا را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا معرفی کرد، 7 نفر از مقامات ونزوئلا در لیست تحریم‌های این کشور قرار گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" "باراک اوباما" همزمان با معرفی ونزوئلا به عنوان تهدیدی مهم برای امنیت آمریکا، با استفاده از ابزار "حکم حکومتی" 7 نفر از مقامات آن کشور را نیز در لیست تحریمهای آمریکا قرار داد.

بر اساس این گزارش داراییهای این افراد در آمریکا بلوکه می شود و آنها اجازه ورود به آمریکا را نیز نخواهند داشت. به باور تحلیلگران در حالی که یخ روابط آمریکا و کوبا به تدریج در حال آب شدن است، تحریمهای جدید اختلاف میان آمریکا و ونزوئلا را تشدید خواهد کرد.

"نیکولاس مادورو" – رئیس جمهور ونزوئلا – تحریمهای آمریکا را تقبیح کرد و اقدام "اوباما" را تلاشی برای ساقط کردن دولت خود دانست. "مادورو" در پایان یک سخنرانی 2 ساعته و آتشین از اقدامات تلافیجویانه ونزوئلا خبر داد و یکی از افراد قرارگرفته در لیست تحریمها را به عنوان وزیر کشور جدید ونزوئلا معرفی کرد.

مادورو برای تصمیمگیری درباره آینده روابط کشورش با آمریکا، نماینده خود را در واشنگتن به کاراکاس فرا خوانده است. تحلیلگران این بحران جدید را عمیقترین چالش در روابط آمریکا و ونزوئلا از سال 2013 میلادی و پس از پیروزی "مادورو" در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ارزیابی میکنند.

روابط دیپلماتیک ونزوئلا و آمریکا از سال 2008 تا کنون چالشهای پرشماری را تجربه کرده است. در سال 2008 "هوگو چاوز" ، رئیس جمهور اسبق ونزوئلا ، سفیر آمریکا در ونزوئلا را اخراج کرد.

گفتنی است ونزوئلا پیوسته آمریکا را به تلاش برای دخالت در امور داخلی آن کشور و طراحی کودتا متهم میکند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ونزوئلا ، امریکا ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار