به منظور ارتقای فرهنگ بانکداری اسلامی، گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و جلوگيری از تبليغات اغواءکننده در باره جوايز اعطايی به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، «دستورالعمل ساماندهی تبليغات قرض‌الحسنه پس‌انداز مؤسسات اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه مؤسسات اعتباری» به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، با عنايت به اين‌که از اوايل امسال، انجام عمليات قرض‌الحسنه ازجانب بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي نيز مجاز اعلام شده، لذا ايجاب مي‌کرد، شمول اين دستورالعمل که صرفاً ناظر بر بانک‌هاي قرض‌الحسنه و صندوق‌هاي قرض‌الحسنه وابسته به بانک‌ها و مؤسسات اعتباري بود، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباري نيز تسري يابد.

بر اساس اين گزارش، بانک‌ها و مؤسسات اعتباري موظف شدند در تبليغات خود مفهوم قرض‌الحسنه و مزاياي آن را براي عموم مردم اطلاع‌رساني کرده، تبليغات صادقانه و با حفظ کرامت انساني انجام دهند و در جهت ارتقاي فرهنگ نيکوکاري، فداکاري، ايجاد همبستگي بين عموم و همچنين گسترش عدالت مابين آحاد جامعه تلاش کنند.

همچنين بايد در تبليغات خود به اجر معنوي قرض‌الحسنه بيش از مشوق‌هاي مادي مرتبط با جوايز اعطايي به سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز بپردازند و بر فوايد تاثير تسهيلات قرض‌الحسنه در جهت رفع نيازهاي ضروري مردم و امور عام‌المنفعه آن براي آحاد جامعه تاکيد کنند.

لذا بدين‌منظور دستورالعمل اعطاي جوايز به سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز (ريالي- ارزي) مصوب ‌هزار و ‌صد و بيست و پنجمين جلسه مورخ 27/2/1390 شوراي پول و اعتبار مورد اصلاح قرار گرفت و براي اجرا به تمام  بانکها و مؤسسات اعتباري غيربانکي ابلاغ شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار