جانشین پژوهشی قوه قضاییه گفت: اگر تعامل عدالت و اعتدال در جامعه صورت گیرد ارزش‌های اجتماعی مورد احترام خواهد گرفت و تضمین کننده تصحیح رفتار مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "بهزاد پورسید" در همایش حقوق و اعتدال که در روز سه‌شنبه در نهاد فرهنگی ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه اعتدال یک فضیلت اخلاقی است و قابلیت تسریع در تمامی ابعاد پیدا و پنهان جامعه بشری را دارد، اظهار داشت: اعتدال هم الگوست و هم خود نیازمند الگوبرداری است . 

جانشین پژوهشی قوه قضاییه افزود: در ادبیات دینی اعتدال دارای ارزش و آثار فردی و اجتماعی است .

وی با اشاره به تعامل عدالت و اعتدال اظهار داشت: آیت حقوق تضمین عدالت است و باید بین عدالت و اعتدال رابطه برقرار کنیم. 

پورسید تصریح کرد: وضع قوانین نمی‌تواند بدون توجه به نیازهای اجتماعی و ارزش‌های بشری باشد.
 
معاون پژوهشی قوه قضاییه گفت: قانونگذار در قانونگذاری باید به باورهای عمومی و اجتماعی و همچنین ارزش‌ها و مقدسات توجه داشته باشد آنجایی که قانون گذار نمی‌تواند اجرای قانون را تضمین کند نشان دهنده آن است که در قانونگذاری موفق نبوده‌ است.

وی با اشاره به ارائه طرح و لایحه‌های فراوان در مجلس شورای سلامی و بی‌توجهی نسبت به لزوم ارائه آنها گفت: ما داریم قوانینی وضع می‌کنیم که نمی‌دانیم به چه دردی می‌خورد و  آثار آن در اجتماع را نمی‌بینیم به همین دلیل است که قوانین مدام اصلاح می‌شوند. 

پورسید افزود: اگر تعامل، عدالت و اعتدال در جامعه صورت گیرد ارزش‌های اجتماعی مورد احترام قرار خواهد گرفت و تضمین کننده تصحیح رفتار مردم خواهد شد. 

وی در پایان با اشاره به بحث قضازدایی خاطر نشان کرد: حوزه قضاییه در حال ایجاد نهادی است که مردم بخشی از اختلافات خود را به آنجا ببرند و به  سمت قوه قضاییه ارجاع ندهند تا از تعداد پرونده‌ها در این قوه کاسته شود. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اعتدال ، تضمین ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار