عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آهنگ حرکت دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیار کند است، گفت: اگر دولت نیمی از وقت و انرژی که بر روی دیپلماسی انرژی هسته‌ای گذاشته بر روی دیپلماسی اقتصادی بگذارد، می‌تواند اقتصاد را در کشور به شکوفایی برساند.

اقتصاد مقاومتی/خالقی
"فرج‌الله عارفی" عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه علی‌رغم تذکرات مکرر برخی نمایندگان، آهنگ حرکت دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیار کند است، گفت: متأسفانه دولت در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است زیرا با وجود ظرفیت‌های عظیم و متنوع اقلیمی، معادن و اراضی کشاورزی در کشور پهناورمان می‌توان به راحتی برای آن‌ها در جهان بازار مصرف پیدا کرد.

نماینده جیرفت و عنبرآباد تصریح کرد: در ارتباط با عملیاتی کردن و توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور دولت باید لوایح‌ مختلف را به مجلس ارائه دهد زیرا طبق اصل 79 قانون اساسی مرز مسئولیت و عملکرد قوای سه‌گانه مشخص شده و اگر مجلس بخواهد طرحی را بیاورد که بار مالی داشته باشد و منبع آن را پیش‌بینی نکند، نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

وی با تاکید براینکه  اقتصاد مقاومتی یعنی توانمند ساختن اقتصاد داخلی کشور است، بیان داشت: دولت می‌داند که اگر از 100 درصد وقت و انرژی که بر روی دیپلماسی انرژی هسته‌ای گذاشته شده است، نیمی از آن را بر روی دیپلماسی اقتصادی بگذارد، می‌تواند اقتصاد را در کشور به شکوفایی برساند.

عارفی در ادامه افزود: ما اکنون به دنبال کاهش فشارها از سوی کشورهای غربی هستیم که دست‌ نیافتنی است زیرا عقل و تجربه 35 ساله در جمهوری اسلامی ایران نشان داده ما هرچه به سمت آن‌ها رفته‌ایم، غربی‌ها تحریم‌ها را بیشتر کرده‌اند و اکنون هم طی این مدت 100 مؤسسه و شخص را تحریم کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر ما به اقتصاد داخلی خودمان تکیه کنیم، موفق‌تر خواهیم بود به طور مثال در منطقه جیرفت و عنبرآباد در کرمان نزدیک به 6.5 میلیون تن محصول در فصلی که یخ‌‌بندان است ما تولیدات و محصولات کشاورزی داریم و اگر دولت مدیریت صحیحی داشته باشد، می‌تواند بالای 30 میلیارد دلار یعنی یک سوم درآمد حاصل از فروش نفت را از صادرات این محصولات وارد کشور کند.

نماینده جیرفت و عنبرآباد خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت قدمی در حوزه تولید محصولات کشاورزی در فصل سرما برنداشته و کارهایی که امروز در این حیطه انجام می‌دهد ادامه پروژه‌های گذشته است اما با اختصاص 1000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند، سرمایه عظیم را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار