خطاطی و نقاشی بر روی تار عنکبوت ابتکار هنرمند بهشهری را بهتر بشناسید.

قاسمعلی قاجار هنرمند مبتکر بهشهری در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت: کارهای هنری خود را از سال 1368 بدون گذراندن هیچ دوره آموزشی تنها با عنایت خداوند و علاقه و پشتکار زیادی که به هنر داشتم آغاز کردم و بالاخره پس از چهارده سال درسال 1382 اولین ابداع خود را با عنوان برجسته و پیوسته لاستیک (تیوپ) معرفی کردم .
 
قاسمعلی قاجار افزود: من در دوران نوجوانی به آپاراتی که پدرم داشت میرفتم و همیشه به اینکه از لاستیک های مستعمل چه استفاده ای می شود کرد فکر میکردم که این کار در ذهنم جرقه زد و بر روی آن شروع به خطاطی کردم و در مجموع از انجام کارهای سخت و طاقت فرسا برای خلق یک اثر هنری لذت میبردم و به اعتقاد من این فلسفه ی هنر است که هنرمند را به چالش بکشاند.
 
قاسمعلی قاجار افزود: بر روی تار عنکبوت نیز خطاطی و نقاشی انجام دادم وبعد توانستم برروی تارمو برجسته کارکنم.
 
وی تصریح کرد: من 25 سال است که فعالیت هنری میکنم و آثار بسیاری را در حوزه ی قرآن خلق کرده ام و ابداع کننده 3 سبک جدید در نقاشی و خطاطی هستم.
 
قاسمعلی قاجار به عنوان یک هنرمند مبتکر و نخبه قرآنی که آثارش منحصر به فرد است در تمام این سالها هیچ گونه حمایت مالی از ارگان‌ها و اداره‌های مربوطه مانند صنایع دستی یا مراکز قرآنی یا حتی مراکز هنری نشده‌ام.
 
یک تابلو اخیرا به آقای کفاشیان هدیه کردم که آرم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران بر روی تار عنکبوت بوده و همچنین آرم فیفا را بر روی تار عنکبوت زدم که به آقای کفاشیان اهدا کردم تا ایشان به موزه ی سوئیس هدیه کنند و همینطور آرم بازی های فوتبال 2014 در برزیل را بر روی تار عنکبوت زدم که در نهایت آلمان برنده شد و عکس آثارم را برای فدراسیون فوتبال آلمان فرستادم که آنها استقبال کردند و برایم دعوت نامه فرستادند تا با خود اثرم به آنجا بروم و چند کار جدید هم دارم که هنوز از آنها رونمایی نکردم ولی اینجا به آنها اشاره می کنم مانند: آرم باشگاه پرسپولیس ، آرم باشگاه استقلال ، آرم باشگاه رئال مادرید ، آرم باشگاه بارسلونا و آرم باشگاه الأهلی امارات که همه آنها را بر روی تار عنکبوت نقاشی کرده ام.
 
این هنرمند مبتکر بهشهری گفت: بزرگترین قرآن برجسته و پیوسته ایران و جهان با لاستیک به طول 82 متر و عرض 10 سانتیمتر که شامل 23 سورۀ جزء 30 و از 164 آیه تشکیل شده برای خلق این اثر 2 سال زمان برده است ولی برای خلق بعضی دیگر از آثارم 2 ماه یا 3 ماه زمان صرف شده است.
 
 
انتهای پیام /ض
برچسب ها: هنرمند ، بهشهری ، تار ، عنکبوت ، نقاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.