این بیماری زمینه‌ها و علت‌های مختلفی دارد که مهمترین آن نوع ارثی آن است.

محراب مرزبان جراح قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: فشارخون 2 جزء دارد: جزء اول سیستولیک یا ماکزیم و قسمت دوم آن دیاستولیک یا مینیمم است که اگر جزء دوم آن بالای 90 میلی متر جیوه باشد، دچار پرفشاری خون شده است که این ارقام شاخص برای کودکان پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: فشار خون انواع گوناگونی دارد ولی مهمترین نوع آن فشار خون ارثی است. این نوع علت مشخصی ندارد و اکثراً از سن 40 سالگی ظاهر می شود.

پرفشاری خون می‌تواند علت بیماری کلیوی، وجود تومور در بدن، بیماری‌های مغز و اعصاب، تنگی عروق و خوردن بیش از حد نمک باشد.

مرزبان اظهار داشت: پرفشاری خون در هر سنی ممکن است اتفاق بیافتد اما بعد از 40سالگی با سخت شدن جداره‌ی عروق و از دست دادن خاصیت ارتجاعی رگها که ناشی از رسوبات است، این بیماری ظاهر می‌شود.

وی تصریح کرد: بیماری فشار خون باید توسط پزشک به طور کامل بررسی شود. اگر علت زمینه‌ای مشخصی داشته باشد، باید به درمان این علت پرداخت، اما اگر علت مشخصی نداشته باشد پزشک اقدام به درمان تغذیه‌ای و تجویز ورزش می‌کند.

اگر این درمانها پاسخ گو نبودند به درمان دارویی می‌پردازد.

مرزبان در پایان اضافه کرد: امروزه بیماری پرفشاری خون در همه‌ی زمینه‌ها درمان قطعی دارد حتی در زمینه‌ی کلیوی نیز با از بین بردن اعصاب کلیه به وسیله‌ی لیزر و بدون نیاز به دارو می‌توان این بیماری را مهار کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فشار خون ، ارثی ، خون ، بیماری ، درد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار