مدیر خبرگزاری فانوسی بر روی دریا از کشور ایتالیا پس از بازدید از مناطق جنگی ایران گفت: یک تشابه جدی بین این مناطق و وضعیت کنونی عراق و سوریه وجود دارد و آنچه در سوریه و عراق شاهدیم، مانند آنچه است که ۳۵ سال پیش در ایران رخ داد.

تشابه جدی مناطق جنگی ایران با وضعیت امروزی سوریه و عراقبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ نشست خبری کاروان بین المللی فعالان فرهنگی و رسانه‌ای کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آلمان و سوئد به مناطق جنگی جنوب کشور صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.  
 
جیوانی سوربلو مدیرمسئول خبرگزاری ایتالیایی پس از دیدار چند روزه از مناطق جنگی ایران، گفت: شاهد جاهایی بودیم که ده‌ها هزار جوان ایرانی جان خودشان را فدای کشورشان کردند و ما امروز با واقعیت‌های آن روز‌ها از نزدیک آشنا شدیم.  
 
این اندیشمند اروپایی با تاکید بر اینکه دیدن این مناطق برای کسی که از غرب می‌آید جالب است، تصریح کرد: برای یک آدم غربی بسیار سخت است که ببیند یک نفر خود را برای کشورش این چنین فدا می‌کند.  
 
وی اظهار داشت: با دیدن این مناطق یک تشابه جدی بین مناطق جنگی ایران و وضعیت کنونی عراق و سوریه مشاهده می‌شود و آنچه امروز در عراق و سوریه شاهدیم، مانند آنچه است که ۳۵ سال پیش در ایران رخ داد.  
 
همچنین ممبراندو خبرنگار روزنامه الموندو اسپانیا اظهار داشت: من قبلا هم به خاطر انتخابات ریاست جمهوری به ایران آمده بودم، ولی این بار چون خارج از تهران بود، برای من جالب بود و اولین دفعه بود که به منطقه جنگی می‌رفتم و در این چند روزی که آنجا بودم فهمیدم این مناطق برای مردم اهمیت زیادی دارد.  
 
گفتنی است؛ اکلیند کنت نویسنده سوئدی کتاب ایران از گذشته تاکنون در این نشست بیان داشت: مداخله غرب در این جنگ از اشتباهات بزرگ غرب بوده است.  
 
شایان ذکر است؛ پائلو رادا اندیشمند ایتالیایی و بیورن سورنه متخصص تاریخ تمبر ایران از دیگر حاضرین این نشست بودند که پس از بازدید از مناطق عملیاتی هویزه، آبادان، خرمشهر و شلمچه نظرات خود را بیان کردند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تشابه ، جدی ، فانوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار