در مراسم گرامیداشت روز شهدا با حضور وزیر آموزش و پرورش و فرزند شهید همت از کارت شناسایی این شهید و شهدای فرهنگی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش بزرگداشت روز شهدا که امروز در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شهدا اظهار کرد: اینکه شهید خدا را می‌بیند و به او عهد می‌بندد و معامله می‌کند، نشان دهنده شان شهید است.

وی افزود: امام خمینی ر(ره) می‌فرماید با اولین قطره خونی که از شهید به زمین می‌رسد، خداوند همه گناهان او را می‌بخشد که این نشان دهنده مقام شهید نزد پروردگار چرا که شهدا آیینه‌ای شفاف، مخلص و خالص برای خداوند هستند.

فانی ادامه داد: این نقل قول از امام خمینی در کنار فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرماید هر شهید پرچمی برای استقرار و شرف این ملت است، به یقین هرکدام از 220 هزار شهید کشور، یک شاخص برای استقلال، عزت و شرف ملت به شمار می آید که از این جهت، شهید نقش کلیدی و اساسی برای ارزیابی و تخصیص مطرح می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند خاطره شهدا را باید در مقابل طولان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت، بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید تظمینی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شهدا در شکل گیری و تثبیت انقلاب و تداوم راه امام موثرند، گفت: بسیاری از انقلاب‌ها در دنیا به انحراف گرویده و خللی ایجاد کرده که دلیل اصلی آن می‌تواند عدم توجه به کسانی باشد که در شکل گیری آن انقلاب موثر بوده‌اند.

فانی همچنین افزود: نقش آموزش و پرورش در زنده نگه داشتن یاد شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت موثر به فرد و کلیدی است و امروز آموزش و پرورش که متولی تعلیم و تربیت بیش از 13 میلیون دانش آموز است، یک رصالت سنگینی بر دوشش احساس می‌شود که شاید سایر دستگاه‌ها این رسالت را کمتر داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ترویج فرهنگ شهادت و معرفی روش و خط مشی شهدا می‌تواند در تربیت نسل امروز که آینده ساز کشور خواهند بود، موثر باشد، به طوریکه ما در قالب فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌های درسی و ترویج این فرهنگ در مدارس می‌توانیم تضمینی برای تثبیت و تداوم انقلاب و ادامه راه امام و شهیدان باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم راه بزرگانی همچون رجایی، باهنر، همت، بهشتی، مفتح و 5 هزار شهید فرهنگی و 36 هزار دانش آموز شهید را ادامه دهیم و نسل حاضر را به گونه‌ای تربیت کنیم که نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج گذشت ایثار و تکریم شهدا کوشا باشد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از معاونین وزارت خانه و فرزند شهید همت، از کارت شناسایی شهید همت و شهدای فرهنگی رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش ، پرورش ، گرامیداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.