سرمربی تیم ملی جودو گفت: لیگ جودو باید در راستای اهداف تیم ملی باشد و فشرده برگزار کردن آن به تیم ملی لطمه می‌زند.

لیگ باید در راستای اهداف تیم ملی باشد نه در مقابل تیم ملی/فشردگی لیگ جودو به تیم ملی لطمه می‌زندمجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: من 2 ماه است که به تیم ملی آمده‌ام معتقدم که لیگ می‌تواند به بالا رفتن سطح فنی بچه‌ها کمک کند، چون هم بحث مالی بچه‌ها را تامین می‌کند و هم مسابقه‌های خوبی را مشاهده می‌کنیم ولی مشکلی که وجود دارد این است که ما چون با تقویم میلادی مسابقه می‌دهیم باعث شده یک سری از برنامه‌هایمان را کنسل کنیم و لیگ را هم فشرده تر برگزار کنیم و همچنین بعضی از مسابقات را هم از دست بدهیم. 

وی همچنین اظهار داشت: مسابقات گرجستان را نمی‌توانیم برویم چون فشردگی لیگ زیاد بوده و به همین خاطر من برنامه‌هایم را خوب نمی‌توانم اجرا کنم که این برای تیم ملی خوب نیست ولی اینکه از لحاظ مالی ملی پوشان را تامین می‌کند لیگ بسیار خوب است.

زارعیان تصریح کرد: استعدادهای خوبی را در لیگ دیدم که این‌ها را باید شناسایی کرده و روی آن‌ها کار شود که این زمان می‌خواهد. من وقتی سکان دار تیم مل شدم 3 مرحله اردو را در نظر گرفتم ملی متاسفانه چون 3 هفته از لیگ باقی مانده بود و باید برگزار می‌شد باعث شد نتوانیم تمرینات خوبی را در نظر بگیریم که نباید این تداخل میشد که از سازمان لیگ می‌خواهم تا برنامه ریزی دقیق‌تری برای لیگ سال آینده انجام دهد که به تیم ملی ضربه نخورد.

وی در ادامه گفت: چون سال  جدید میلادی آغاز شده مسابقات جایزه بزرگ و گراند پریکس‌ها هم شروع شده که تیم‌های خارجی در تمام ‌آن‌ها شرکت می‌کنند و ما برای المپیک باید آ‌ماده شویم و در مسابقات کسب سهمیه حاضر شویم.

سرمربی تیم ملی جودو اذعان داشت:‌ لیگ باید در راستای اهداف تیم ملی باشد نه در مقابل تیم ملی. ما مجبوریم تمرینات را شروع کنیم چون بچه‌ها باید وزن کم کنند، باید روز افرادی که به تیم ملی دعوت می‌شوند کار شود و با یک شب و 2  شب نمی‌توان‌ آن‌ها را قهرمان کرد و حداقل 2 یا 3 سال کار می‌برد تا آن‌ها خوب شوند و این باعث می‌شود که لیگ هم پویا تر شود. 

وی در خصوص خروجی لیگ برای تیم ملی تاکید کرد: لیگ خوب است و برای تیم ملی هم خروجی دارد ولی ورزشکاری که در دسته یک مسابقه می‌دهد باید بیاوریم و در تیم ملی و سال ها روی وی کار کنیم تا جودوکار شش دانگ شود و این نیست که یک شبه بیاید و جودو کار خوبی شود، باید زمان بدهیم چون در جودو استعدادهای خوبی داریم که باید شناسایی شوند. بچه‌ها با هداف وارد لیگ می‌شوند ما هم تلفیقی از جوانان و بزرگسالان را در تیم ملی داریم که باید به آن‌ها زمان بدهیم. 

زارعیان در پایان خاطر نشان کرد: اگر لیگ در شهرستان برگزار شود باعث جذب جودوکار خواهد شد و انگیزه تیم‌ها را هم بیشتر خواهد کرد که شاید فشردگی لیگ باعث شده که در تهران برگزار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار