نمانیدگان مجلس وزارت نفت را مکلف کردند تا ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی از محل فروش فرآورده‌های نفتی کشف شده تخصیص دهد.

اختصاص 7 هزار میلیارد ریال از وجوه حاصل از فروش فراورده‌های نفتی کشف شده برای تقویت بنیه دفاعی کشوربه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۴ اسفندماه) به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۴، بند (ع) تبصره ۲ این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.  
 
بند (ع) تبصره ۲ لایحه بودجه به شرح زیر اصلاح شد:  
 
وزارت نفت مکلف است فرآورده‌های نفتی کشف شده، تحویلی اعم از قاچاق یا ارز خارج از شبکه را پس از ضبط (به دلیل عدم امکان نگهداری) به فروش رسانده و وجوه حاصله را به حساب امانی، دادگستری واریز نماید.  
 
در صورت صدور محکومیت قطعی، متهم یا متهمان وجوه مذکور تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به خزانه داری کل کشور واریز و پس از کسب ۱۰ درصد هزینه بالغ بر آن، تا سقف ۷ هزار میلیارد ریال آن براساس طرح توزیع ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، جهت تقویت بنیه دفاعی و امنیتی اختصاص می‌یابد.  
 
ستاد کل نیروهای مسلح می‌تواند تا ۱۰ درصد از وجوه حاصله را به یگان کاشف و کاشفین اعم از دفاعی و امنیتی اختصاص دهد. تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد ریال از منابع این بند در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا جهت تامین هزینه‌های سوخت، آب و برق، واحدهای آموزشی و پرورشی و پردیس‌های استانی مراکز تربیت معلم» دانشگاه فرهنگیان «هزینه شود.  
 
در صورت صدور حکم قطعی مبنی بر برائت متهم یا متهمان وجوه مذکور به آن‌ها مسترد می‌شود.  
 
دستورالعمل اجرایی این بند توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با همکاری وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصادی و دارایی، ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایندگان ، مجلس ، تقویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار