معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پایین بودن میزان تأخیرات قطارها گفت: در حال حاضر متوسط تأخیرات قطارها تنها 23 دقیقه است.

تلفنی** متوسط تأخیرات راه‌آهن 23 دقیقه است/ 50 درصد از ظرفیت فروش بلیت قطارها خالی استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پورسیدآقایی در نشست خبری سفرهای نورزی با اشاره به اینکه امسال یک میلیون و 96 هزار ظرفیت در ایام نوروز ایجاد کرده‌ایم، گفت: میزان ظرفیت‌های ما در قطار نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: 50 درصد از ظرفیت فروش اینترنتی باقی مانده و متأسفانه امسال استقبال خوبی در فروش‌های اینترنتی نداشته‌ایم، بنابراین متقاضیان می‌توانند از طریق اینترنت یا حضوری بلیت‌های خود را خریداری کنند چون به اندازه کافی ظرفیت وجود دارد.

پورسید آقایی در ادامه اظهار داشت: مجموعا چهار قطار به سمت مشهد و در مسیرهای مختلف و با توجه به میزان تقاضا اضافه کرده‌ایم و هر 10 دقیقه یک بار، قطار به سمت مشهد وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال سعی کرده‌ایم در مسائل آموزشی و نظارت بر پرسنل اهتمام بورزیم، گفت: امسال حدود 23 درصد کاهش سوانح ریلی داشته‌ایم و عوامل انسانی که در بخش افزایش سوانح تأثیرگذار است، 40 درصد کاهش داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در ادامه به راه‌اندازی سیستم کنترل اتوماتیک قطار از ابتدای سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: با استفاده از این سیستم کنترل می‌توانیم از سرعت‌های غیرمجاز لوکوموتیوها جلوگیری کنیم به طوری که اگر لوکوموتیوی در مسیرهایی که باید با سرعت مجاز حرکت کند تجاوز کنند به صورت اتوماتیک این سیستم کنترل را به دست می‌گیرد.

پورسیدآقایی در ادامه توضیح داد: با استفاده از این سیستم که در قطارهای مسیر تهران - مشهد نصب شده است، سرعت مجاز را به لوکوموتیورانان هشدار می‌دهد و اگر لوکوموتیوران به هشدارها توجه نکند از مرکز به صورت اتوماتیک کنترل قطار به مرکز منتقل می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: میزان قطارهای تهران- مشهد دو برابر افزایش یافته است و هر روز قطار برای این مسیر وجود دارد.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر تأخیر قطارها گفت: به طور متوسط میزان کل تأخیرات در راه‌آهن 23 دقیقه است و تنها در برخی مواقع خاص و در مسیرهای خاص به دلیل ایجاد سانحه از جمله خارج شدن واگن یا تعمیرات ریل میزان تأخیرات افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: مسیر ریلی تهران - شیراز نیازمند 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تأخیرات ، راه آهن ، بلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار