لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس موفق شد در اولین رقابت فصل جدید به عنوان برنده در سکوی قهرمانی گرندپری استرالیا بایستد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در رقابتی که بسیاری از رانندگان حاضر در آن با مشکل مواجه شدند، لوئیس همیلتون توانست بدون هیچ مشکلی تا پایان رقابت رده اولی خود را حفظ کند. این راننده بریتانیایی مرسدس تنها در پیت استاپ خود یک بار رده اولی را به روزبرگ واگذار کرد که در ادامه آن را باز پس گرفت.

او در ادامه رقابت توانست اختلاف مطمئنی با هم تیمی خود ایجاد کند و به آسانی به عنوان برنده اولین گرندپری سال در پودیوم حضور داشته باشد.
نیکو روزبرگ دیگر راننده مرسدس تا پایان مسابقه هیچ گاه از هم تیمی خود جدا نشد اما اختلاف این دو راننده هم هیچ وقت به کمتر از ۱.۵ ثانیه نرسید. روزبرگ سال گذشته در این رقابت به پیروزی رسیده بود.

اما در این مسابقه فاصله او با همیلتون به اندازه ای نرسید تا بتواند از هم تیمی خود سبقت بگیرد. هر دو راننده مرسدس در رده های اول و دوم این مسابقه را به اتمام رساند و این یعنی کسب بیشترین امتیاز ممکن برای تیم قهرمان سال گذشته آنهم در اولین رقابت فصل.
بعد از مرسدس ها این سباستین فتل بود که توانست با فراری خود در رده سوم رقابت را در سکوی قهرمانی تمام کند. فتل رقابت را از رده چهارم آغاز کرده بود، اما با استراتژی پیت استاپ خوب فراری موفق شد از صد فلیپه ماسا بگذرد و در رده سوم رقابت را ادامه دهد. ماسا با اینکه چند دور توانست به فراری فتل فشار بیاورد، اما در ادامه به همان رده چهارم بسنده کرد. این اولین پودیوم سباستین فتل با تیم جدیدش فراری در فصل جدید رقابت های فرمول یک بود.

تیم ویلیامز در نبود والتری بوتاس از این رقابت تنها یک رده چهارمی بدست آورد. بوتاس دیروز در مرحله دوم زمانگیری ها دردهایی در ناحیه کمر خود احساس می کرد. قرار بود به توصیه پزشکان درباره وضعیت او امروز صبح تصمیم نهایی گرفته شود. بعد از آخرین کنترل ها، پزشکان عنوان کردند که مشکل بوتاس همچنان ادامه دارد و وی نمی تواند در این رقابت حضور داشته باشد.

روز گذشته تیم تازه وارد مانور در زمانگیری این رقابت حضور نداشت و تنها هجده اتومبیل برای استارت این گرندپری اعلام آمادگی کردند. البته عدم حضور بوتاس باعث شد تعداد اتومبیل های حاضر در خط استارت به عدد هفده برسد. صبح امروز زمانی که اتومبیل ها گاراژهای خود را برای آمدن به پیست ترک می کردند، کوین مگنوسن از مک لارن و دنی کیات از ردبول هم با مشکل مواجه شدند و از همین رو، تعداد اتومبیل های حاضر در رقابت به پانزده عدد رسید.

اما رده پنجم این مسابقه با یک سورپرایز بزرگ همراه بود. فلیپه نصر راننده تازه وارد تیم سائوبر در شرایطی توانست در اولین مسابقه خود این رده را بدست آورد که سائوبر فصل گذشته هیچ امتیازی کسب نکرده بود.

از سوی دیگر ردبول هم که این فصل را بسیار قوی آغاز نکرده بود، با دنیل ریکاردو بی سر و صدا یک مقام ششمی بدست آورد و این در حالی بود که نیکو هالکنبرگ از فورس ایندیا همواره در تعقیب او بود.

مارکوس اریکسن دیگر راننده سائوبر گرچه شروعی به قدرت هم تیمی خود نداشت، اما سبقت گیری های خوبی در این رقابت داشت و در دورهای آخر با عبور از کارلوس ساینز جونیور توانست در رده هشتم رقابت را تمام کند.

ساینز گرچه رقابت را از رده خوبی آغاز کرده بود، اما در نتیجه مشکلی که در پیت استاپ برای او بوجود آمد، امتیازهای با ارزشی را از دست داد. با وجود اینکه او می توانست در رده های بالاتری این رقابت را تمام کند، اما کسب رده نهمی باعث شد او اولین امتیازهای تاریخ حضورش در فرمول یک را کسب کند.

اما آخرین امتیاز این مسابقه به سرجیو پرز از فورس ایندیا رسید و تنها جنسون باتن از مک لارن نتوانست در این رقابت امتیازی کسب کند. باتن در این گرندپری در رده یازدهم از خط پایان عبور کرد. چهار راننده در این مسابقه به خط پایان نرسیدند و دو راننده هم نتوانستند در خط استارت حضور داشته باشند. با این وجود باتن موفق شد این مسابقه را تمام کند و فراموش نکنیم که مک لارن در تست های پیش از آغاز فصل موفق نشده بود به اندازه مسافت یک گرندپری در پیست حضور داشته باشد. این اولین باری بود که اتومبیل جدید مک لارن به اندازه مسافت یک رقابت در پیست حضور داشت و دور زد.

کیمی رایکونن دیگر راننده فراری در همان دور اول با فتل وارد رقابت شد، اما نتوانست از صد او بگذرد. این راننده فنلاندی فراری در ادامه رقابت را با استراتژی دو پیت استاپ طی می کرد که به دلیل مشکل در پیت استاپ مجبور شد رقابت را ترک کند. فراری در این رقابت دوبار در پیت استاپ ها اشتباه کرد که اشتباه دوم باعث شد رایکونن به خط پایان نرسد. رایکونن که تا نزدیکی ماسا صعود کرده بود، در پیت استاپ دومش به دلیل اینکه تایر عقب سمت چپ اتومبیل به درستی بسته نشده بود، نتوانست رقابت را ادامه دهد.

یکی دیگر از رانندگانی که به خط پایان این گرندپری نرسید، مکس فرشتاپن راننده تیم تورو روسو بود که با هفده سال سن به عنوان جوان ترین راننده تاریخ رقابت های فرمول یک در این مسابقه حضور داشت. درحالی که فرشتاپن می رفت تا با اولین امتیازهای خود در فرمول یک آشنا شود، به دلیل مشکل موتور بعد از پیت استاپ خود از رقابت کنار رفت.

لوتوس هم که با امیدهای فراوانی در این رقابت حضور داشت خیلی زود با آن خداحافظی کرد. پاستور مالدونادو در اولین دور رقابت تصادف کرد و باعث حضور اتومبیل ایمنی در پیست شد و یک دور بعد رومین گروژان هم تیمی او هم به خط پایان این رقابت نرسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار