با تصویب مجلس کلیه دستگاه‌های اجرایی، مراکز عام‌المنفعه، مراکز آموزشگاهی، مجتمع‌های رفاهی- تفریحی، غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و سایر اماکن عمومی موظف شدند تا مسجد یا نمازخانه مناسبی را در اماکن مذکور احداث کنند.

کلیه دستگاه‌های اجرایی و مراکز عمومی موظف به احداث نمازخانه در اماکن خود شدندبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز 25 اسفند در جریان بررسی طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد ماده 7 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

ماده 7 این طرح تصریح می‌کند:

کلیه دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی، نهادهای عمومی غیر دولتی، مراکز عام‌المنفعه، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی مجموعه‌های ورزشی، مجتمع‌های رفاهی –تفریحی، مالکان تالارها و غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و سایر اماکن عمومی و همچنین هیئت امنای مجتمع‌های تجاری موظفند مسجد یا نمازخانه مناسبی را در اماکن مذکور احداث کنند.

طبق تبصره 1 مسئولان و اشخاص مذکور که در اماکن تحت پوشش خود مسجد یا نمازخانه‌ای دارند، مکلف به نگهداری، نوسازی، تکمیل و تجهیز آن با هزینه خود هستند.

در تبصره 2 این ماده آمده است: تأیید محل و نقشه مساجد موضوع این ماده بر عهده معاونت است و چگونگی آن براساس آیین نامه اجرایی این قانون تعیین می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار