یکی از گروگان‌های سابق گروه تروریستی داعش جزئیات تازه ای درباره برخورد عناصر این گروه با گروگان ها بیان کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، "خاوير اسپينوزا" تبعه اسپانیایی که پیشتر گروگان داعش بود و توانست از زندان این گروه تروریستی فرار کند در گزارشی در روزنامه "تایمز" جزئیات تازه ای درباره برخورد وحشتناک داعش با گروگان ها بیان کرده است.

به گفته اسپینوزا، عناصر داعش با گروگانهایی که قصد فرار داشتند بسیار بیرحمانه برخورد می کردند.

بر اساس این گزارش، چهار گروگان غربی در صدد فرار بودند که موفق نشدند. داعش "جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی  را ماه اوت 2014 گردن زد. "جان کانتالی" تبعه انگلیسی که همچنان گروگان داعش است، "نیکولاس هنین" که آوریل 2014 آزاد شد و "دانیال رای" خبرنگاری که در ماه ژوئن آزاد شده از جمله این گروگان ها هستند.

این گروگان سابق داعش گفت: فولی و کانتالی دو بار اقدام به فرار کردند هر دو بار نیز موفق نشدند و به همین دلیل هفته ها تحت شکنجه بودند. یکی از انواع شکنجه ها غرق مصنوعی یا همان توهم غرق شدن بود که نیروهای آمریکایی در زندان گوانتانامو از آن استفاده می کردند.

به گفته وی، دانیال رای گروگان دیگر داعش یک بار توانست فرار کند اما دوباره به دام افتاد و چند روز از سقف آویزان بود و دست و پاهایش با زنجیر بسته شد؛ به گونه ای که استخوان های او دیده می شد و چند روز نیز او را گرسنه و تشنه نگه داشتند.

وی افزود: عناصر داعش سه ماه به آنها اجازه حمام کردن ندادند، به گونه‌ای که بدن آنها مانند خوک بو می داد.

"دیدی فرانسوا" گروگان آزاد شده فرانسوی نیز اعلام کرد به شدت و به شکل سازمان‌یافته شکنجه می شد و او را گرسنه نگه می داشتند. "فدریکو موتکا" و "دیوید هاینس" دو نیروی امدادگر ایتالیایی نیز  اعلام کردند تروریست ها به شدت آنها را گرسنه نگه می‌داشتند و در روز فقط چهار یا پنج دانه زیتون به آنها داده می شد.

گروگان سابق ایتالیایی تأکید کرده است  به گروگان ها لباس های نارنجی رنگ مانند لباس زندانیان گوانتانامو داده بودند و  آنها را با اعداد مشخص می کردند.


انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، اعدام ، شکنجه ، وحشتناک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار