عباسی گفت: با توجه به اینکه بیمار مبتلا به جراحات سوختگی در معرض بیشترین عفونت‌های پوستی و بیمارستانی است. لذا ریسک ابتلا به اینگونه بیماری‌ها در بیمارستان‌های سوانح سوختگی بسیار بالا است.

سلیمان عباسی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان‌های سوانح سوختگی از جمله بیمارستان‌هایی است که چون بافت پوست بیمار تخریب شده است مستعد عفونت‌های بیمارستانی و سایر عفونت‌های پوستی می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله مهمترین عفونت‌های بیمارستانی می‌توان به سودموناس اشاره کرد که شایع ترین عفونت بیمارستانی است و در صورت ابتلا بیمار سوختگی به این میکروب مدتی 2 تا 3 برابر بیماران دیگر برای درمان این بیماران زمان لازم است.

وی با بیان اینکه آنچه در خصوص بیمار سوانح سوختگی حائز اهمیت است مراقبت و پیشگیری از مقاومت دارویی در این بیماران است، خاطر نشان کرد: سیستم ایزوله در بیمارستان‌های سوانح سوختگی باید چند برابر بیمارستان‌های دیگر باشد چرا که ریسک ابتلا به این بیماران بسیار بالاست.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد نظارت بر این بیمارستان‌ها در کشور بیش از سایر بیمارستان‌ها باشد تا بیمار علاوه بر رنج سوختگی خود دچار عفونت‌های بیمارستانی نشود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار