این پرچم نوروز است که در لحظه‌ی تحویل سال افراشته می‌شود و شروع جشنی سراسری را به همه ایرانیان و فارسی زبانان و همفکران نوید می‌دهد تا با شادی و مهربانی و همدلی و وفاداری، پای کوبند و دست افشانند.

پرچم نوروز در لحظه‌ی تحویل سال افراشته می شود
به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، از کناره‌های گندم‌زارهای تایباد تا سواحل خلیج فارس و از دل جنگلهای سرسبز شمال تا بی‌کران‌های دریای کاسپین، از کوه دماوند تا ژرفنای آسمان آبی ایران که در بهاران سخاوتمندانه می‌بارد و هفت رنگ قوس و قزح گیسوان کمندش را  می‌آراید، درست هنگامی که شما در کنار سفره‌ی هفت سین نشسته‌اید، از افغانستان تا روسیه همه یک سخن بر زبان، یک هدف در دل و یک اندیشه در سر دارد.

با گرامی داشتن بهار فریاد شادی سر می‌دهید و نسل‌ها را با آیینی خردمندانه پیوند می‌زنید تا نیکی و پاکی و آزادی و آبادی را مژده دهید. بارها دیده شده است که در روند تکامل حیات ملت‌ها، اقوامی کارآمد هستند که با گذشته‌ی خود پیوندی استوار برقرار کرده و آینده را بر پایه‌های تجربه و دانش و اخلاق و تمدن گذشته بنا نهاده‌اند.

بی گمان فردای روشن از آن ملتی است که چراغ‌های افروخته‌ی دیروزش بی فروغ نگشته و با پشتوانه‌ی میراث گذشتگان، تکیه گاهی استوار و پایگاهی کارآمد را برای نسل فردا پی ریخته است. تداوم گذشته در آینده باید از راه‌های گوناگونی فراهم آید که در این میان آمد و شد نسل نو مزمزه‌های آموزه‌های گذشته را در بنای کاخ رفیع آینده به کار گیرد و در جایگاه دیدبانی، همواره اندوخته دانش دیرینه را در نظر دارد.

منبع: کتاب " نوروز و فلسفه‌ی هفت سین" نوشته سید محمد علی دادخواه



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار