دور شدن فضاهای علمی از مباحث پژوهشی و تکیه بر‌آموزش‌های صرفاً تئوری عامل جلوگیری از توسعه دانشگاه‌های نسل سوم در کشور است.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش‌ عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: متأسفانه مباحث پژوهش به عنوان حلقه مفقوده در حوزه آموزش عالی در نظر گرفته شده‌اند و ادامه روند کنونی عواقب بدی برای کشور به همراه دارد.

وی گفت: دانشگاه‌های کشور از اهداف اولیه خود دور مانده‌اند و به رشد کمی صرف بسنده کرده‌اند که این عارضه موجب توقف در توسعه علم از منظر آمایش سرزمین شده است.

وی ادامه داد: کم و کیف شرایط کنونی آموزش عالی توسعه رشته‌های کاربردی مطابق اسناد بالا دستی و سند چشم‌انداز تنها از طریق باز دیدهای مداوم و سر زده به این مراکز ممکن است که از سوی کمیته آموزش عالی درحال پیگیری است.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از اتمام تحصیل بیکار می‌شود خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر نتوانسته‌ایم ساز و کار مبتنی بر مهارت آموزی در آموزش ایجاد کنیم و این یعنی مسیر علم را اشتباه دنبال کرده‌ایم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.