طباطبایی گفت: پینه‌ بستن دست ‌و پا یک واکنش دفاعی است که بافت‌های زیرین خود را از فشار حفظ می‌کنند.

دکتر حسین طباطبایی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص پینه گفت: پینه ضخیم شدن لایه شاخی پوست در اثر فشار مداوم است بنابر این در قسمت‌هایی از بدن بروز می‌کند که به طور مداوم زیر فشار هستند، مثل کف دست و پا و به خصوص بخش‌هایی که استخوان برجسته شده است.

وی، با بیان این‌که پینه لطافت پوست را از بین می‌برد، تأکید کرد: اما در عمل یک واکنش دفاعی پوست است که با ضخیم کردن خود مانع از وارد شدن فشار به بافت‌های زیرین خود مانند اعصاب عروق، تاندون و استخوان می‌شود.

طباطبایی، ادامه داد: پینه چون درد ندارد اگر باعث ناراحتی بیمار نشود به درمان نیازی ندارد و در صورتی که فرد بخواهد درمان کند راه‌های درمانی متفاوتی پیش روی او است.

وی به افرادی که درگیر پینه هستند، توصیه کرد: برای درمان پینه به هیچ عنوان به توصیه افراد غیرمتخصص توجه نکنند چرا که آنها فقط تلاش می‌کنند که پینه را از بین ببرند اما نمی‌دانند که چطور باید جلوی عود دوباره‌اش را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای درمان پینه اول باید دلیل آن را جستجو و در صورت امکان آن را از بین برد. درمان دوم این است که افراد از پوشیدن کفش‌های تنگ اجتناب کنند و در مسیرهای طولانی و هنگام ورزش کردن از کفش‌های نرم و مناسب با پنجه پا استفاده کنند. اگر فرد با این راهکارها بهبود پیدا کرد آنگاه پزشک با استفاده از روش‌های درمانی دیگری باقیمانده را درمان می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.