کارشناس اقتصادی گفت: اعطای تسهیلات 80 میلیون تومانی در شهرهای کوچک بخش قابل توجهی از هزینه مسکن را پوشش می‌دهد اما در شهرهای بزرگ به‌ خصوص تهران، تاثیر اندکی در خروج بازار مسکن از رکود خواهد داشت.

محمد حسین خاتمی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اعطای تسهیلات 80 میلیون تومانی قطعاً می‌تواند باعث تحریک بازار مسکن شود ولی این تحریک خیلی زیاد نیست و نباید انتظار تحرک کاملی در بازار مسکن داشته باشیم. چرا که مبلغ در نظر گرفته شده، مبلغی مطلق است و در نظر گرفتن یک مبلغ مطلق به‌عنوان بخشی از هزینه مسکن زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: مجموعه اصلی افزایش تقاضای مسکن و به دنبال آن خروج بازار مسکن از وضیعت رکودی، تحریک طرف تقاضا است اما به صورتی منطقی یعنی دولت باید به جای در نظر گرفتن یک مبلغ ثابت، درصدی از هزینه مسکن را به‌عنوان مبلغ وام تعیین کند.

خاتمی در ادامه گفت: البته مبلغ تعیین شده در شهرهای کوچک بسیار کمک کننده خواهد بوداما برای خروج دائمی از رکود لازم است تا مبلغ وام، به صورت درصدی تعیین و بازپرداخت آن طولانی مدت‌تر شود تا هم شرایط بازپرداخت آن آسان شود و هم در بلند مدت با افزایش قدرت خرید مردم شاهد افزایش تقاضا برای خرید مسکن باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، مسکن ، تسهیلات ، خرید ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار