مدیرکل دفتر صنایع معدنی گفت: مزیت‌دار بودن صنایع معدنی نسبت به سایر صنایع از جمله وجود مواد اولیه مورد نیاز آن، اهداف اقتصاد مقاومتی را تامین می‌کند.

سید محمد فاطمیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: برای تامین منابع مالی موردنیاز توسعه صنایع به ویژه صنایع معدنی در شرایط «اقتصاد مقاومتی» واردات مواد اولیه و صادرات محصولات نهایی بالاترین سهم درآمدزایی و تراز تجاری مثبت را در شرایط اقتصاد مقاومتی ایجاد می کند.  
 
فاطمیان گفت: دربخش صنایع معدنی به دلیل دارا بودن مزیتهای خاص از جمله تأمین بیشترین مواد اولیه مصرفی تولید از منابع بومی و داخل کشور همچنین عدم وابستگی فراوان ارزی در این بخش می تواند در رسیدن اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کند.  
 
وی در ادامه گفت: دربحرانهای اقتصادی که ناشی از متغیرهای برون‌ سازمانی، برون کشور و خارج از مرزها وجود دانش فنی، بومی‌سازی تکنولوژی روشهای ساخت در داخل کشور مانع آسیب به صنایع معدنی می شود.  
 
به گفته فاطمیان؛ وزن بر بودن کالاهای صنایع معدنی و هزینه‌های  بالای حمل و نقل آن  امکان رقابت کشورهای همسایه را کاهش می دهد که به عنوان یک مزیت صادراتی در این صنعت محسوب می‌شود و این مزیت  در همراهی و هم‌افزایی لازم با توسعه صنایع معدنی است، صورت  می گیرد.  
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با ایجاد تشکل‌های صادراتی در صنایع معدنی با هدف نظام‌مندسازی این کار و کاهش هزینه‌های صادرات به خصوص در شرایط رقابت جهانی و در نهایت کسب رضایتمندی ذینفعان بازارهای هدف می‌توانددر شرایط اقتصاد مقاومتی مؤثر واقع شود.  
 
فاطمیان اضافه کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی اجرای تمامی بندهای قانون بهبود فضای کسب و کار بطور حتم تأثیرگذار خواهد بود البته نظارت بر بازار داخل با تکیه بر کنترل قیمت تمام شده کالاها و اعمال روشهایی که منجر به شفاف‌سازی هرچه بیشتر مسیر تولید کالا تا رسیدن به دست آخرین مشتریان شود، توسط دستگاههای متولی از الزامات اجرای موفق کمک به اقتصاد مقاومتی خواهد بود.  
 
مدیر کل دفتر صنایع معدنی در ادامه گفت: حفظ ، ایجاد و توسعه زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی با تکیه بر تولید محصول نهایی و صادرات آن؛ مهمترین استراتژی مثبتی است که به طور قطع سرمایه‌گذاری در این بخش را جذاب‌تر می‌کند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار