نماینده ویژه سازمان ملل متحد در یمن اعلام کرد مذاکره تنها راه خروج یمن از بن بست سیاسی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به نقل از رویترز، «جمال بن عمر» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در یمن یکشنبه شب به وسیله ویدیو کنفرانس در دوحه قطر اعلام کرد مذاکره تنها راه خروج یمن از بن بست سیاسی است. 

بن عمر همچنین توانایی «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن مستقر در عدن را برای گردآوری نیروهای امنیتی کافی با هدف مقابله با گروه انصار الله منتفی دانست. 

جمال بن عمر افزود: اگر هر یک از طرفین درگیر در یمن بخواهد کشور را به سمتی سوق دهد، به طور قطع این کشور  وارد جنگ داخلی خواهد شد. 

 نماینده سازمان ملل تصریح کرد اگر اوضاع داخلی یمن به همین روال ادامه یابد و هر یک از طرفین بخواهد به دنبال اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود باشد، یمن وارد جنگ داخلی طولانی مدت خواهد شد و باید شاهد سناریوی عراق، سوریه و لیبی در یمن باشیم. 

شورای امنیت از رییس جمهور فراری یمن حمایت کرد
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه در بیانیه‌ای از عبد منصور هادی رییس جمهور فراری یمن حمایت کرد. در این بیانیه پانزده عضو شورای امنیت تهدید کردند تحریم‌هایی علیه جنبش انصارالله در نظر خواهند گرفت. 

همچنین شورای امنیت با حمایت دوباره خود از وحدت یمن از اعضای سازمان ملل خواست در امور این کشور دخالت نکنند و از اجرای مذاکرات حمایت کنند.

کمیته عالی انقلاب یمن نحوه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دولتی را بررسی کرد
کمیته عالی انقلاب یمن روز گذشته در ساختمان ریاست جمهوری در صنعا تشکیل جلسه داد. 

 اعضای کمیته عالی انقلاب یمن در این نشست ضوابط و نحوه نظارت کمیته‌های انقلابی را بر عملکرد وزارتخانه‌ها، دستگاههای دولتی و مقامات محلی بررسی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار