عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشاورزی امروز ایران با کشاورزی رایج در سطح جهان فاصله بسیاری دارد، لازم است این فاصله با حمایت‌های همه جانبه دولت برطرف گردد.

هدایت اله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزی رایج در ایران نسبت به کشاورزی جهان عقب است.

وی افزود: راندمان آبیاری در ایران حدود 36 درصد است که با استاندارد جهانی فاصله بسیار دارد. متاسفانه استفاده بهینه از آب و خاک نیز در کشور پایین ترین سطح را دارا می‌باشد. در بحث مکانیزه کردن نیز مشکلات فراوانی سر راه کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.

میرمرادزهی بیان کرد: زیربناهای کشاورزی باید توسط دولت فراهم شود، چراکه کشاورزان به تنهایی توانایی فراهم کردن تمامی امکانات را ندارند. لازم است از سمت دولت حمایت های مالی انجام شود تا کشاورزان و تولیدکنندگان گام به گام به سمت کشاورزی نوین حرکت کنند.

وی اظهار داشت: آبیاری تحت فشار امسال برای اولین بار در کشور انجام شد که 85 درصد از هزینه ها را دولت و 155 درصد را کشاورز پرداخت می‌کند، با این حال هنوز هم برخی از کشاورزان از عهده تمامی هزینه ها بر نمی‌آیند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی یادآور شد: لازم است در سایر بخش ها اعم از تهیه نهاده ها، کود، سم، بذر و مکان توسط دولت حمایت صورت بگیرد تا کشاورزی کشور به جایگاه در خور خود برسد. پیش بردن کشاورزی کشور به سمت کشاورزی نوین باعث کاهش دغدغه های تولیدکنندگان نیز می‌شود و از متضرر شدن آنان جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشاورزی ، دولت ، راندمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار