رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 9 در راستای طرح استقبال از بهار گفت: بازرسی فنی و رفع مشکل آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستانها سطح منطقه از جمله برنامه‌هایی است که بر اساس برنامه‌های زمانبندی شده معینی صورت می‌گیرد.

محمد باقر سالاریان رئیس اداره محیط زیست شهرداری منطقه 9 با اشاره به رفع نقص و بازرسی آبگرمکن‌های خورشیدی در سطح منطقه، اظهار کرد:‌ هر منطقه موظف است آبگرمکن های خورشیدی غیر فعال خود را تا پایان برنامه استقبال از بهار تعمیر، راه‌اندازی و آبگیری کند همچنین بازدید فنی و تخصصی از عملکرد‌تمامی آبگرمکن‌های خورشیدی از جمله اقداماتی است که در راستای نگهداشت و نوسازی این دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع کاهش آلودگی هوا و تفکیک در مبدأ، اجرای طرح نمادین زمین پاک، آسمان آبی با مشارکت سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی، همکاری و اجرای طرح تفکیک پسماند نیز از جمله برنامه‌های استقبال از بهار است.

رئیس اداره محیط زیست در پایان گفت: پایش و نظارت بر روی پساب‌های بیمارستانها، مدارس، مساجد و مراکز تهیه و توزیع غذا و رستورانهای بزرگ به محیط زیست شهری و شناسایی مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین صدور و ارسال اخطاریه کتبی با همکاری واحد ساماندهی منطقه در خصوص اتصال به شبکه فاضلاب نیز از جمله برنامه‌های زیست محیطی در طرح استقبال از بهار است.

همچنین تهیه و توزیع کیسه‌های زباله تجزیه پذیرزیست محیطی و غرف محیط زیست مستقر در مراکز تفریحی 13 فروردین از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار