مختاری به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

باغ ملک امسال افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به قرار گرفتن باغ ملک در ارتفاعات گلابدره، گفت: این باغ امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، با بیان این که حجم وسیعی از باغات در پهنه شمالی و ارتفاعات گلابدره قرار گرفته است، اظهار کرد: این باغات نقش مؤثری در تمیزی هوای شهر و ممانعت از نفوذ بافت‌های بلند مرتبه شهری دارند و به همین دلیل مرمت و احیای این باغ‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری که فرصتی را برای گذراندن اوقات فراغت و سرگرمی شهروندان ایجاد کرده است.

مختاری با اشاره به اهداف پروژه بزرگ احداث باغ ملک، افزود: با زنده نگه داشتن باغات قدیمی و تاریخی ایران می‌توانیم آن را به صورت یک قلمرو انسانی نشان دهیم و همین حال و هوا و روحیه منحصر به فرد یک باغ زیبای تفریحی را در آن به وجود بیاوریم.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان این که باغ ملک در منطقه یک و شمال شهر پایتخت واقع شده است، تصریح کرد: این باغ 2 قطعه‌ای،‌ به صورت تفکیک شده، مجموعه‌ای 10 هکتاری است که مساحتی 8 هزار و 500 متر مربعی دارد و یکی از تاریخی‌ترین باغ‌های کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان این که این باغ در محله‌های جعفرآباد و امامزاده قاسم واقع و راه دسترسی به آن از خیابان دربند، کوچه شهید تاجیک، خیابان گلابدره‌ای است، اضافه کرد: طرح بازسازی این باغ تاریخی و قدیمی توسط دانشگاه علم و صنعت ایران تهیه و عملیات بازسازی و احداث آن نیز از اواخر سال 92 توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران آغاز شده است.

مختاری در پایان با اشاره به اهداف شهردار تهران در خصوص زیبایی شهر، گفت: شهرداری تهران در جهت کاهش آلودگی هوا اقدام به ساخت و بازسازی باغ‌های تهران کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار