مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان از ثبت 1.8 ميليون نفر سفر دريايي و جابجايي بيش از 187 هزار دستگاه خودرو از طريق بنادر مسافري اين استان از آغاز طرح نوروز 94 تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مانا ابراهيم ايدني گفت: در 9 روز زمان اجراي طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي سال 94 که از بيست و پنجم اسفند آغاز شده است، جابجايي بيش از يک ميليون و 780 هزار و 703 نفر -سفر از طريق 10 بندر مسافري مجاز در استان هرمزگان به مقصد جزاير خليج فارس و بالعکس صورت گرفت.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان افزود: مقصد عمده مسافران نوروزي بيشتر جزاير کيش، قشم و هرمز بوده است و بيشترين جابجايي مسافر تا کنون مربوط به چهارم فروردين است که در يک روز 443 هزار و 667 نفر سفر انجام شد.

به گفته ايدني، همچنين در اين دوره زماني، 187 هزار و 92 دستگاه خودرو نيز از طريق شناورهاي لندينگ کرافت در مسيرهاي دريايي جابجا شده اند که بيشترين جابجايي خودرو نيز در چهارم فروردين با رقمي حدود 44 هزار و 60 دستگاه به ثبت رسيده است.

رئيس کميته حمل و نقل دريايي ستاد خدمات سفر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در 9 روز گذشته 33 هزار و 236 سفر دريايي(تردد شناور) در مسيرهاي مجاز اعلام شده بين بنادر و جزاير استان هرمزگان صورت گرفته است که بيشتر رقم آن مربوط به چهارم فروردين با 10 هزار و 114 بار تردد است.

وي در پايان يادآور شد: در طرح نوروزي سال 94 که از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا 15 فروردين ادامه دارد، 99 فروند شناور و لندينگ کرافت با ظرفيت جابجايي 17 هزار و 900 نفر جابجايي مسافر و خودرو را به جزاير استان هرمزگان برعهده دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفر ، دریایی ، بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار