مشاور امنیت ملی رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت‌و‌گوی آمریکا با "بشار اسد "رئیس جمهور سوریه را امری اجتناب ناپذیر دانست و اعلام کرد که اسد باید بخشی از هرگونه راه حل بحران سوریه باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،   «زبینگیو برژینسکی» نظریه‌پرداز برجستۀ آمریکایی، گفت‌و‌گوی آمریکا با بشار اسد رئیس جمهور سوریه را امری اجتناب ناپذیر دانست. 

برژینسکی که در حال حاضر در «مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی» فعالیت می‌کند، در همایش سالانه بروکسل که به دعوت موسسه آمریکایی «جرمان مارشال فاوند» برگزار می‌شود، درباره موضوع گفت‌و‌گو با اسد، تاکید کرد: چه بخواهیم، چه نخواهیم، موضوع گفت‌و‌گو با اسد واقعیتی است که کم اهمیت‌تر از حیات سیاسی در سوریه نیست. 

وی تاکید کرد: «در مدت چهار سال گذشته، اسد از سوی گروه‌های مختلفی و در بسیاری از موارد با حمایت آشکار و اخیرا با پشتیبانی مخفیانه ترِ آمریکا، مورد تهاجم قرار گرفت بنابراین روشن است که وی باید به هر صورت، بخشی از هرگونه راه حل باشد». 

به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، برژینسکی افزود: اسد خواه ناخواه، طالب حق است بنابراین باید به فکر نوعی از راه حل جمعی بود که وی جزئی از آن باشد. 

برژینسکی در ادامه با تاکید بر پایان یافتنِ عصر استعمارگری، تاکید کرد در ‌‌نهایت غرب و آمریکا نمی‌توانند راه حل خود را به سوریه تحمیل کنند و از آمریکا نیز خواست که از هرگونه اقدامی که تحمیل خواسته‌ها به نظر برسد، پرهیز کند. 

برژینسکی درباره عربستان نیز گفت: عربستان، با خودش حرف می‌زند و سعی در عبرت گرفتن دارد، اما در عین حال همچنان حرکت‌های وهابی از این کشور بروز و ظهور پیدا می‌کنند. به همین سبب به باور من نباید از این گروه‌ها حمایت کنیم. فکر می‌کنم ما نباید از این رویکرد حمایت کنیم، زیرا این کار به درگیری‌ها شدت بیشتری خواهد بخشید. بهتر آن است که خود سعودی‌ها به این نتیجه برسند که خود را درگیر جنگ‌های هزینه بر نکنند.

وی همچنین درباره روابط ایران و آمریکا در عراق، آن را «آمیزه‌ای از شراکت تاکتیکی» ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برژینسکی ، اسد ، سوریه ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۴
حمایت آشکارامریکاازتروریست دولتی
آخرین اخبار