ساخت خط لوله ٤٨ اینچ صادرات گاز به عراق هم اکنون ٩٨ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اردیبهشت ماه سال جاری مشعل گاز مرز ایران و عراق روشن می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مدیرعامل گروه تخصصی نیروگستر گفت: عملیات ساخت خط لوله صادرات گاز به عراق با روی کار آمدن تیم جدید در وزارت نفت فعال شد و فعالیتهای اجرایی به صورت چشمگیری افزایش یافت.

امان الله زارع افزود: اجرای این پروژه از بهمن ماه پارسال از EPBF به EPB تغییر کرد و براساس توافقهایی که انجام شده است تا پایان اردیبهشت ماه سال 94، مشعل گاز را در مرز، روشن می کنیم.
 
وی یادآور شد: این پروژه در خاک عراق نیز تا نیروگاه منصوریه اجرا شده است.
 
به گفته وی ٤٠ درصد از پیشرفت این خط لوله صادراتی در سال ٩٣ محقق شده است.
 
به گزارش شانا، خط لوله ١٠٠ کیلومتری صادرات گاز به عراق در چارمله در استان ایلام آغاز و در نفت شهر (مرز ایران و عراق) پایان مي یابد.
 
بر پایه این گزارش حجم گازرسانی به عراق با صادرات روزانه چهار میلیون مترمکعب آغاز و امکان افزایش این مقدار تا ٤٠ میلیون مترمکعب در فصول گرم سال نیز وجود دارد.
 
پیشرفت ٧٦ درصدی ساخت خط ششم سراسری
 
مدیرعامل گروه تخصصی نیروگستر با بیان این که ساخت خط ششم سراسری هم اکنون ٧٦ درصد پیشرفت دارد، تاکید کرد: «این خط سراسری تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می رسد».
 
زارع یادآور شد: از خط ششم سراسری یک انشعاب برای نفت شهر، یک انشعاب برای دهگلان، یک انشعاب برای آبدانان و یک انشعاب نیز برای دهلران گرفته می شود.
 
وی تصریح کرد: ٢٤ درصد از پیشرفت این خط لوله در سال ٩٣ محقق شده است.
 
به گزارش شانا، خط ششم سراسری از پارس جنوبی آغاز و پس از عبور از استان خوزستان در استانهای لرستان و کرمانشاه ادامه می یابد و در نهایت به دهگلان می رسد.
 
بر پایه این گزارش، از خط ششم سراسری یک انشعاب برای صادرات گاز به عراق گرفته شده که با اجرای این انشعاب امکان افزایش حجم صادرات گاز به عراق فراهم می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، نفت ، تولید ، صادرات ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار