قزوین؛

شیرینی و سوغات قزوین می تواند برندی شاخص و ملی شود

استاندار قزوین گفت: سوغات و شیرینی قزوین ظرفیت آن را دارد تا برندی برای تجاری سازی در سطح ملی شود و به اقتصاد و توسعه گردشگری هم کمک کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانق قزوین؛غرفه سوغات و شیرینی قزوین در مراسمی با حضور مرتضی روزبه استاندار در مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی سمیر گستر در مسیر قزوین به آبیک، کرج افتتاح شد.

استاندار قزوین در این مراسم گفت: مجتمع های بین راهی با تکمیل خدمات مناسب رفاهی می توانند زمینه تامین نیاز مسافران و جلب رضایت آنها را فراهم کنند.

وی افزود: مجتمع ها بهترین مکان برای ارائه سوغات و صنایع دستی استان هستند تا گردشگران بتوانند به سهولت و با قیمت مناسب از هنرهای دستی منطقه برخوردار شوند.

روزبه بیان کرد: شیرینی سنتی قزوین از سابقه دیرینه ای برخوردار است که بیانگر هنر و صنعت منطقه و از گذشته های دور برای قزوینی ها محصولی شناخته شده است.

وی گفت: در مجتمع های خدماتی و رفاهی باید زمینه ای فراهم شود که مسافرین و گردشگران از نزدیک فرایند تولید به مصرف شیرینی را مشاهده کنند که این روند جذابیت خاصی دارد و برای مردم هم جذاب خواهد بود.

نصرالله حیدری مسئول اتحادیه قنادان قزوین هم در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در بخش سوغات و شیرینی این مجتمع انواع باقلوا، نان برنجی، پادرازی، قندی، نخودی، کسمه کنجدی و نازکی عرضه می شود.

وی افزود: با راه اندازی این بخش زمینه اشتغال چهار نفر در هر شیفت جمعا ۱۲ نفر مشغول به کار شده اند و با اجرای طرح و توسعه می توان اشتغال بیشتری را در این مراکز فراهم کرد.

حیدری از اجرای طرح و توسعه مجتمع بین راهی سمیر گستر هم خبر داد و یادآور شد: با تهیه زمینی به مساحت ۳۰ هزارمترمربع مجتمع دیگری در جاده نجف آباد در سال جاری کلنگ زنی می شود که تا دو سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.


انتهای پیام/ق

برچسب ها: شیرینی ، سوغات ، قزوین ، شاخص ، برندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.