عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در ساخت داخل باید به دو موضوع کیفیت و رقابت توجه کرده و موانع موجود بر سرراه سازندگان داخلی برداشته شود.

سید مهدی موسوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از سازندگان تجهیزات نفت و گاز در کشور گفت: در حال حاضر وزارت نفت به دنبال حمایت از سازندگان تجهیزات نفتی در داخل است، به همین دلیل این صندوق را به منظور تامین مالی راه اندازی می کند تا سازندگان تجهیزات نفتی بتوانند با سه قید زمان، کیفیت و همچنین قیمت تمام شده، کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را تولید و در اختیار این صنعت قرار دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: دولت باید هر چه زودتر نظرات کارشناسی خود را به منظور تشریح چگونگی فعالیت این صندوق در اختیار کمیسیون انرژی قرار دهد تا این کمیسیون بتواند پس از  بررسی های کارشناسی طرح را برای تصویب به صحن علنی مجلس ببرد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: تنها راه حل برون از مشکلات موجود برسر راه سازندگان تجهیزات نفتی، تشکیل سازمان خودکفایی نفت با مدیریت ویژه و منسجم در وزارتخانه نفت است تا براساس آن بتوانیم ضمن حمایت از صنعت داخلی زمینه خودکفایی در ساخت تجهیزات نفتی را در کشور فراهم سازیم.

وی یادآور شد: برای اینکه بتوانیم تحریم ها را در کشور خنثی سازیم، باید از سازندگان داخلی و تولید ملی حمایت همه جانبه داشته باشیم تا موانع موجود بر سرراه سازندگان داخلی برداشته شود.

موسوی‌نژاد، با بیان اینکه نباید تولید داخل با رانت به سمت جلو حرکت کند، گفت: در ساخت داخل باید به دو موضوع کیفیت و رقابت توجه کرد.

این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه گزارش های دریافتی نشان می دهد که بدنه وزارت نفت نیز به بومی سازی تجهیزات صنعت نفت توجه خاص دارد، تاکید کرد: در سالهای اخیر بعد از تشدید تحریم های نفتی و بانکی علیه ایران، ضرورت استفاده از تجهیزات ساخت داخل بیشتر جلوه گر شد و متولیان صنعت نفت نیز در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی بیشتر تلاش کردند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمنان خارجی ضربه زدن به اقتصاد ایران و تحت فشار قرار دادن ملت ما است. آنها می خواهند مردم ما را تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار داده و از صدور اجناس حتی کالاهایی مانند دارو و غذا به ایران جلوگیری می کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین برای خنثی سازی توطئه های دشمن چاره ای به غیر از حمایت از تولید ملی و استفاده از کالاها و اجناس داخلی نداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: رانت ، تولید ، داخل ، سازندگان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار