کریستیان هورنر باور دارد در شروع فصل جدید، تیم ردبول در مقایسه با تورو روسو، مشکلات بیشتری با موتورهای رنو دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران هورنر معتقد است دلیل اصلی مشکلات، ساختار کلی RB11 است.
دنیل ریکاردو از ردبول در زمانگیری‌های گرندپری استرالیا، ۰.۲ ثانیه از کارلوس ساینز (تورو روسو) سریع‌تر بود. ساینز رقابت را در حالی تمام کرد که ۵۸ ثانیه زودتر، دنیل ریکاردو با RB11 خود از خط پایان گذشته بود. البته ساینز در طول رقابت مشکلاتی را در پیت‌استاپ خود تجربه کرده بود.

هورنر گفت: اینکه فقط یک اتومبیل بتواند در پایان روز رقابت را تمام کند، اعصاب‌خردکن است.
به نظر من مشکل موتور از سرعت ورودی پیچ گرفته تا سرعت خروجی پیچ، همه را در بر گرفته است. همین مشکل باعث می‌شود که نتوانیم از تایرها به درستی استفاده کنیم و آنها را به خوبی مدیریت کنیم.

وی افزود:نمی‌توانیم به درستی و در سلامت کامل از اتومبیل استفاده کنیم. از همین رو باید مدام با بالانس ترمز بازی کنیم و به همین دلیل خیلی عقب‌تر هستیم. در ترمزگیری‌ها حرارت از دست می‌دهیم و ترمزها آن‌طور که دوست داریم کار نمی‌کنند. این اتفاقی است که به طور زنجیروار در درون اتومبیل رخ می‌دهد. 

هورنر اشاره کرد: از طرفی دیگر، تورو روسو هم با مشکلاتی رو به رو است که نمی‌تواند از حداکثر توان اتومبیل استفاده کند. حتی کارلوس ساینز بعد از زمانگیری در گرندپری استرالیا گفته بود که رسیدن به لوتوس‌ها (که در این فصل از موتورهای مرسدس استفاده می‌کنند.) امکان‌پذیر نبود.

هورنر افزود: نمی‌خواهم بعد از اولین رقابت زیاد حرف بزنم و انتقادهای شدیدی داشته باشم. این اولین رقابت فصل بود و می‌توانیم پیشرفت کنیم و فصل را در رده‌های بالاتری به پایان برسانیم.

هورنر از رانندگان تورو روسو هم با افتخار یاد کرد.

او در آخر خاطر نشان کرد: «به نظر من هر دو راننده رقابت خیلی خوبی داشتند. اگر به نتیجه نگاه کنید می‌بینید آنها مانند سربازانی زخمی بودند که به این موفقیت رسیدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.