رئیس پژوهشگاه درمان ناباروری ابن‌سینا گفت : فناوری نانو توانسته مسیرهای جدیدی را برای تشخیص و درمان بیماری های صعب العلاج فراهم کند

دکتر محمد مهدی آخوندی رئیس پژوهشگاه درمان ناباروری ابن سینا در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند رو به رشد سرطان وبیماری های قلبی در جامعه بیان داشت : یکی از علل توسعه این بیماریها استفاده نادرست از ابزار های توسعه فناوری است که منجر شده افراد دانسته یا نادانسته به سلامت خود آسیب بزنند.

وی به آلودگی محیطی ایجاد شده براثر توسعه فناوری ها اشاره کرد و افزود : میزان زیادی از آلودگی های محیطی ناشی از سوخت و یا عدم اصلاح بهینه مشخصات فنی ماشین ها ست و با توسعه صنایع و پساب کارخانه ها سبب آلودگی هوا شده ایم که درواقع باید گفت خودمان آسیب زننده به سلامتمان هستیم.

آخوندی با تاکید براینکه فناوری نانو ابزار قدرتمندی برای تشخیص و درمان بیماری های صعب العلاج است ؛تصریح کرد :ما در مرحله  توسعه فناوری و تحقیقات هستیم و مستقیما به درمان وارد نشدیم ؛اما هدف گیری وزارت بهداشت  در رابطه با تارگت تراپی و سرطان مناسب بود.

وی افزود : استفاده از فناوری های نانو در تشخیص و درمان سرطان یکی از اهداف وزارت بهداشت بوده که در این رابطه سرمایه گذاری کرده و به خوبی پیش رفته ایم.


انتهاي پيام/




برچسب ها: نانو ، فناوری ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار