تالاب بسیار زیبای قوری گل یا تالاب خشک از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی است که در ۴۰ کیلومتری آذربایجان شرقی و ۱۵ کیلومتری شهر با صفای بستان آباد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، تالاب بسیار زیبای قوری گل یا تالاب خشک از جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی است که در ۴۰ کیلومتری آذربایجان شرقی و ۱۵ کیلومتری شهر با صفای بستان آباد قرار دارد.

این منطقه دارای آب و هوای زمستانی بسیار سرد و تابستانی بسیار معتدل است.

از آنجا که اطراف آن کوه های بسیار بلند و برف گیر وجود دارد ، آب این تالاب تامین می شود البته از آب باران و برف و رود های جاری و چشمه های زیادی که در کف این تالاب جریان دارد که این تالاب را آبیاری می کند.

این منطقه دارای گونه های جانوری بسیار زیاد است و جزء مناطق شکار ممنوع بین المللی محسوب می شود. منطقه ای است که از نظر زیست محیطی دارای اهمیت بسیار فراوانی است.

تالاب قوری گل دارای آب شیرین است و گردشگران با شنا در این تالاب می توانند از آب گوارای آن نیز بنوشند.

از زیبا ترین جاذبه های استان آذربایجان شرقی به حساب می آید که باعث جذب گردشگران بسیار زیادی شده است.دارای چشم اندازی بسار عالی است و وجود پرندگان آبزی و دسترسی به مراکز شهری باعث علاقه مردم به این تالاب زیبا شده است.

طبق نظر گردشگران می توان بهترین اوقات فراغت خود را در این تالاب سپری کرد و از آنجا لذت برد.

این منطقه دارای پستاندارانی مانند : جزبیل،و موش کشتزار بیابان و… است و حیواناتی مانند گرگ و روباه ،سمور سنگی در این تالاب خود نمایی می کنند.در تالاب قوری گل ۹۲ گونه پرنده نیز وجود دارد که از زیبا ترین این پرندگان اردک سر سفید ، اردک مرمری ، اردک بلوطی می توان اشاره کرد.

خزندگان بسیار زیادی در این تالاب زیبا به چشم می خورند مانند : مارهای چلیپر ، پلنگی ، گرزه مار و پلنگی ، و مارمولک های بزرگ در این تالاب وجود دارند. انواع قورباغه ها را با ماهی های تالاب می توان در آن مشاهده کرد که بیش از ۲۸۰ گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده و می توان از آنها دیدن کرد .




انتهای پیام/

منبع:agencytravel.ir
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار