مربی تپانچه کشورمان گفت: تیراندازی یک رشته روحی روانی است و اهم کار در مسابقات تمرکز حواس و آرامش فکری است.

امیرحسین صولت در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره اهمیت حضور یک روانشناس و مربی روانشناسی در کنار تیم ها افزود: تیراندازی یک رشته روحی روانی است و اهم کار ما در تیراندازی تمرکز حواس و آرامش فکری برای هدفگیری است. بنابر این حضور یک روانشناس برای ایجاد یک شرایط ایده آل در کنار تیراندازی بسیار مهم است و در نتیجه گیری مسابقات تأثیر بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: روانشناسی که اشراف کامل به رشته تخصصی داشته باشد میداند که در شرایط گوناگون چه عکس العملهایی داشته باشد از این روز طرز رفتار و صحبت با تیرانداز در عملکرد ورزشکار نیز موثر است.

صولت افزود: تیم های بزرگ دنیا مثل چین، ژاپن، آلمان هر کدام برای تیم های خود روانشناس یا مربی روانشناسی در مسابقات مهم و بین‌المللی دارند.

مری تپانچه گفت: تاکنون در تیم های تیراندازی ما چنین اتفاقی نیفتاده و معمولاً مربیان خودشان این کار را انجام می‌دهند و به خوبی نقش یک روانشناس را در تیم ایفا می‌کنند.

وی عنوان کرد: من خودم به عنوان یک مربی سعی میکنم حداقل در کنار تیراندازان در شرایط حساس این کمبود را برطرف کنم.

صولت گفت: تیراندازان ملی پوش در مسابقات مهم نیاز به روانشناسی توانا دارند خوشبختانه اکنون مربیان تیم‌های ملی به این حیطه کاملاً آشنایی دارند و میدانند با چه کارهایی باعث عملکرد مثبت تیرانداز شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار