حمید چیت‌چیان گفت: وزارت نیرو در سال گذشته برنامه‌ریزی‌ای را برای کاهش برق در پیش گرفت که به موجب آن تلفات شبکه انتقال و توزیع برق از بیش از 15 درصد به کمتر از 10 درصد در طی یک سال کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛وزیر نیرو شب گذشته در حاشیه نخستین نشست کمیته ملی کاهش تلفات شبکه برق در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مصادیق بسیار ارزشمند و مهم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، همین کاری است که در سال 1393 به انجام رسید.

وی افزود: میزان تلفات شبکه برق کشور در ابتدای سال‌جاری 12.85 درصد ثبت شده است که امید است این میزان تلفات تا مهر 1394، به زیر 10 درصد کاهش یابد،بدین منظور برنامه‌ریزی کمیته فنی ویژه‌ای نیز برای پیگیری کار با مشارکت شماری از مدیران شرکت‌های برق در سراسر کشور صورت گرفته است.

وزیر نیرو ادامه داد: امید است تا مهرماه 1394، میزان تلفات شبکه برق کشور که در ابتدای سال‌جاری 12.85 درصد ثبت شده است، به زیر 10 درصد کاهش یابد.

وی  گفت: این نخستین نشست کمیته ملی کاهش تلفات برق در سال 1394 بود که در آن، همکاران گزارش‌های کاملی ارایه کردند و میزان کاهش تلفات در تک‌تک استان‌ها بررسی شد و اقداماتی که در این زمینه انجام شده بود، بررسی و راهکارهایی هم برای پیگیری در سال 94 ارائه گردید. 

تغییر ترانس‌ها به ترانس‌های فشار ضعیفی که بتواند هر کدام شمار کمتری از مشترکان را دربر بگیرد از جمله این راهکارها بود و از دیگر راهکارها اصلاح ترانس‌ها و توسعه تولید پراکنده برق و نیز توسعه تولید برق ازطریق انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان شد. 

چیت چیان با بیان اینکه علاوه بر راهکارها، اقدام‌های مدیریتی نیز برای کاهش تلفات شبکه برق در کشور اجرا می‌شود،گفت: بخش خصوصی در فعالیت‌های مربوط با صنعت برق نقش پررنگی دارد و بیش از 55 درصد از کل نیروگاه‌های حرارتی متعلق به بخش خصوصی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.