مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از امدادرسانی ۳۰ تیم این جمعیت به حادثه‌دیدگان طوفان و سیل شب گذشته خبر داد.

اسکان حادثه‌دیدگان طوفان لوشکان در مسجد/ امدادگران در حال تخلیه آب خانه ها هستندبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، حمید ره‌انجام اظهار کرد: در پی وقوع طوفان و سیل در مناطقی از استان قزوین طی ساعات اولیه شب گذشته، امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان قزوین به یاری حادثه‌دیدگان شتافتند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در عملیات‌های امداد و نجات مردم حادثه‌دیده حضور داشتند و به حادثه دیدگان خدمات امدادی لازم را ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: تاکنون ۱۹ نفر از اسفرورین و چهار نفر از مصدومان طوفان شب گذشته در لوشکان به وسیله عوامل امدادی این جمعیت به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

وی بیان کرد: گرچه کار انتقال مصدومان بر عهده مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قرار دارد، اما جمعیت هلال‌احمر به دلیل دارا بودن توان و امکانات لازم، این کار را به انجام رسانده است.

ره انجام با بیان اینکه در مناطق اسفرورین، لوشکان و یاری‌آباد وقوع این حادثه سبب تخریب منازل شده و در شریف‌آباد، بیدستان، تاکستان و دوراهی هلال در رازمیان الموت آب‌گرفتگی رخ داده است، تصریح کرد:در رازمیان تاکنون ۶۰ نفر در راهدارخانه اسکان یافته‌اند و ۲۵ دستگاه خودروی گرفتار در سیل رودخانه نیز رهاسازی شده است.

وی  یادآور شد: اسکان مردم لوشکان نیز در مسجد این منطقه صورت گرفته است؛ ضمن اینکه اقلام زیستی و امدادی شامل نان، پتو و جیره خشک برای آنان ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با تاکید بر اینکه این حادثه در ابتدا طوفان بوده که تخریب منازل را به همراه داشته است و به دنبال آن طغیان آب سبب وقوع سیل شده است، اذعان کرد: نیروهای جمعیت هلال‌احمر به اتفاق شهرداری ها و سازمان های آتش نشانی تخلیه آب از منازل مردم در منطقه حادثه‌دیده شریف‌آباد و بیدستان را عهده دار شدند.

وی اضافه کرد: در مناطقی که دچار آب‌گرفتگی شده است تا زمانی که آب از منازل مردم تخلیه شود و قابلیت سکونت پیدا کند، عملیات ادامه پیدا می‌کند.

ره انجام خاطرنشان کرد: در مناطقی هم که حادثه موجب تخریب منازل شده و حادثه‌دیدگان نیازمند اسکان باشند، پس از دادن چادر به حادثه‌دیدگان برای اسکان موقت آنان عملیات امدادرسانی ازجمله ارائه جیره خشک و وسایل زیستی اولیه  باز هم ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار