حکیمی گفت: زمانی اقتصاد کشور رشد پیدا می کند که چرخه تولید فعال باشد بایستی زمینه رفع رکود و رونق تولید فراهم شود.

عطاالله حکیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: اگر قرار باشد به بودجه 94 دل ببندیم که معجزه ای در دستیابی به اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد راه اشتباهی را در پیش گرفته ایم. با نگاه مقطعی به بودجه سالیانه نمی توان به اهداف بلندمدت دست پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تحت تاثیر تحریم شدید استکبار جهانی هستیم کاهش وابستگی بودجه به نفت به خودی خود قدمی مثبت است اما تمامی اهداف اقتصاد مقاومتی را پیش نمی برد.

حکیمی گفت : در خصوص سایر آیتم های باید توجه داشت که در چه صورت پیش بینی ها تحقق پیدا می کنند و این تحقق چقدر مارا به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک می کند. ولی نباید منتظر معجزه ای در بودجه سالیانه باشیم.

حکیمی در ادامه گفت: دستیابی به رشد 3درصدی اقتصادی با توجه به شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد امری بعید است. زمانی اقتصاد رشد پیدا می کند که چرخه تولید فعال باشد. ابتدای باید زمینه رفع رکود و رونق تولید فراهم شود سپس به رشد اقتصادی فکر کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی نیازمند یک برنامه بلندمدت است. مشکل اسلی دولت های گذشته و دولت فعلی همین موضوع است. باید بین مجلس و دولت تفاهمی صورت بگیرد که استراتژی های بلند مدت و جامع برای اقتصاد تعبیه شود. متاسفانه ما از یک دولت به دولت دیگر تغییر روش و نگرش داریم و عدم ثبات مشکل ساز است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومت ، تولید ، بودجه ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار