شهردار منطقه 10 خبر داد:

توسعه انرژیهای تجدید پذیر و پاک به جای انرژی با سوختهای فسیلی

شهردار منطقه 10 گفت: باید ضمن حساس سازی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به محدودیت انرژیهای موجود به سمت استفاده صحیح ازانرژی و توسعه انرژیهای تجدید پذیر و پاک به جای انرژی با سوختهای فسیلی گام برداریم.

توسعه انرژیهای نو در منطقه 10
فرامرز عظیمی شهرداری منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به توسعه انرژیهای نو در منطقه 10 اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع باید ضمن حساس سازی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به محدودیت انرژیهای موجود به سمت استفاده  صحیح ازانرژی و توسعه انرژیهای تجدید پذیر و پاک به جای انرژی با سوختهای فسیلی گام برداریم.

وی افزود: برای مقابله با تهدید کاهش منابع ایجاد امنیت انرژی و کاهش آلودگی محیط زیست اجرای راهکارهای بهینه‌سازی انرژی و اصلاح الگوی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های نو ضروری است و تاکنون تلاشهای بسیاری در این زمینه از جمله بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمانهای شهرداری این منطقه انجام شده است.

عظیمی عنوان کرد: با تلاش اداره محیط زیست معاونت امور شهری منطقه توسعه انرژی‌های نو در قالب نصب 16 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در برخی بوستانها و ساختمانهای منطقه نصب 10 مورد سیستم هوشمند سرما بیش و گرمایش نصب سیستم کنترل رادیویی در 2 ساختمان نصب 200 مورد پایه چراغ‌های خورشید انجام شده است.

شهردار منطقه 10 اظهار داشت:همچنین برای اجرای پروژه اصلاح الگوی مصرف 8 ساختمان در منطقه معرفی شده است و با بررسی‌های انجام شده از وضعیت مصارف انرژی 200 شناسنامه از مدارس تهیه شده است.

وی در پایان گفت: برگزاری 30 هزار آموزش شهروندی شرکت در جشنواره‌ها مناسبی تظیر روز طبیعت روز زمین پاک روز محیط زیست روز بدون نایلکس 22 بهمن هفته هوای پاک و نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست مشکات و نشست هم‌اندیشی همچنین اموزش فرهنگ سازی و ایجاد هسته‌های تشکلهای مردمی در محله کارون جنوبی با موضوع تفکیک زباله از مبدا طرح مطالعاتی ارزیابی کیفی و زیست محیطی منابع آب مصرفی طرح مطالعاتی امکان سنجی و بازچرخانی روان آبهای سطحی اجرای کمپین آسمان آبی زمین پاک در قالب پاکسازی معابر با حضور همگانی و مسابقه بزرگ خانوادگی جمع‌آوری پسماندهای خشک از فعالیتهای اداره محیط زیست در سال 93بوده است.

به گفته شهردار منطقه تشکیل بانک اطلاعاتی از کارگاه‌ها و اصناف آلوده‌کننده هوا کنترل مستمر کارت معاینه فنی ناوگان و خودروهای در اختیار شهرداری منطقه و پیمانکاران، نظارت بر فعالیتهای محیط زیستی پیمانکاران برگزاری مانورهای زیست محیطی تکمیل بانک جامع اطلاعات تنوع زیستی انجام معاینات فنی موتورخانه ساختمانها متعلق به شهرداری منطقه استقرار مجدد سیستم استاندارد ایزو 14001 در سطح منطقه و اخذ گواهینامه از شرکت معتبر بین‌المللی از دیگر اقداماتی است که از ابتدای سال تا کنون انجام داده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهرداری ، توسعه ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار