معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد طوفان و سیل ، 180 میلیارد ریال خسارت به مردم شهر و روستاهای بخش های اسفرورین و خرمدشت شهرستان تاکستان وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛​حبیبی که به این شهرستان سفر کرده است گفت: مسولان در حال بررسی دقیق خسارتهای وارد شده اند.

​به گفته حبیبی ، شرایط زندگی  مردم در مناطق حادثه دیده به حالت عادی بازگشته و زیر ساخت های آب، برق و گاز و تلفن هم وصل شده است.

​حبیبی افزود: گاز  98 درصد از روستاها وصل شده است و 2 درصد باقی مانده هم مربوط به علمک های منازل مسکونی است که تا پایان ساعت اداری امروز نصب می شوند.

​معاون استاندار قزوین در باره  آب و برق مناطق حادثه دیده هم اظهارداشت: مشکل آب آشامیدنی بطور کامل حل شده است و برق مناطق باقی مانده هم تا پایان ساعت اداری امروز وصل می شود.

​بگفته ی حبیبی ، فقط روستای لوشکان بخش اسفرورین زیر ساخت هایش با مشکل مواجه است که دستگاهای خدمات رسان قول داده اند تا عضر امروز مشکل مردم این روستا را حل کنند.

فرماندار تاکستان هم گفت: با توجه به خساراتی که در دو بخش اسفرورین و خرمدشت از شهرستان تاکستان اتفاق افتاده است، مدیریت بحران از ابتدای این حادثه با تمام توان خود وارد عرصه شده اند و برآورد هزینه ها همچنان ادامه دارد.

حیدری افزود: شهرداری اسفروین و خرمدشت ، نقاط حادثه دیده را پاکسازی کرده اند.

​فرماندار تاکستان درباره آخرین مصدومان حادثه این شرستان هم گفت: براثر وزش طوفان و جاری شدن سیل 77 نفر در این شهرستان دچار حادثه شدند که 72 نفر مداوا و ترخیص شدند و 5 نفر از آنها در بیمارستان بستری شده اند.

اما ، مدير عامل جمعيت هلال احمر استان قزوين گفت: در پی وقوع طوفان در استان قزوين و سيلی كه در پی آن ايجاد شد هزارو ۴۴۷نفر در شهرستان تاكستان، قزوین و الموت دچار حادثه شدند .

ره انجام اظهار داشت: امدادگران تیم های امداد روستایی با پشتیبانی نجاتگران شهرستانها به همراه تجهیزات مربوط به نجات از سیلاب و آواربرداری از ساعات اولیه حادثه در قالب ۳۰تیم به مناطق آسیب دیده اعزام و با انجام بیش از ۷۰عملیات اقدام به امداد رسانی كردند.

وی به اسكان اضطراری در برخی از مناطق هم اشاره كرد و افزود: در بخشی از مناطق هم كه حادثه موجب تخریب منازل شده و نیاز به اسكان بوده اقلام زیستی اولیه از جمله ۳۰۰تخته پتو بهمراه ۲۰دستگاه چادر جهت ایجاد كمپ امدادی در روستای لوشكان و ارسال بیش از ۱۱هزار قرص نان و بیش از ۸هزار و پانصد بطری آب معدنی و بهمراه جیره غذایی خشک برای اسكان موقت آسیب دیدگان در محل های اسكان توزیع شد.

هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین هم از پیدا شدن 4 گمشده این حادثه در منطقه طارم سفلا خبر داد.

​بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین هم گفت: براساس برآورد اولیه طوفان در شهرستانهای بویین زهرا و تاکستان حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به شبکه برق وارد کرده است اما به علت وسعت تخریب میزان دقیق خسارت ها به زمان نیاز دارد.
 
انتهای پیام/ ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.