دیوانه‌ای از جنس فوتبال آرژانتین

دیگو آرماندو مارادونا زاده 30 اکتبر 1960 فوتبالیست سابق آرژانتین و مربی کنونی فوتبال است در سال 2002 وی در رای گیری اینترنتی فیفا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال سده بیستم انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران دیگو آرماندو مارادونا زاده 30 اکتبر 1960 فوتبالیست سابق آرژانتین و مربی کنونی فوتبال است در سال 2002 وی در رای گیری اینترنتی فیفا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال سده بیستم توسط طرفداران فوتبال جهان انتخاب شد. گل دوم وی به انگلستان در جام جهانی 1986 نیز عنوان برترین گل قرن را بدست آورد. 

مارادونا هنگامی که کودکی هشت‌ساله بودم با انجام حرکات نمایشی با توپ فوتبال در اماکن عمومی سعی می‌کرد بخشی از خرج خانواده فقیرش  را تامین کند. 

مارادونا در دوران جوانی درخشش خود ر ا با تیم بوکاجونیورز آرژانتین آغاز و پس از آن به بارسلونا اسپانیا ملحق شد و با این تیم قهرمانی جام حذفی را کسب کرد. 

در جام جهانی 1982 علی رغم انجام بازیهای دیدنی به دلیل یک حرکت غیر ورزشی دردیدار برزیل در دور دوم از زمین اخراج شد و بدون او آرژانتین از جام جهانی خداحافظی کرد. چهارسال بعد در جام جهانی 1986 در مکزیک مارادونا فوتبال زیبای خود را به نمایش گذاشت در اوج حساسیتهای جام دو تیم آرژانتین و انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی در برابر هم قرار گرفتند جنگ جزایر فالکند در میدان ورزشی منصه ظهور رسید. مارادونا با به ثمر رساندن دوگل تاریخی موجب پیروزی آرژانتین شد. نخستین گل مسابقه را دیگو در ابتدای نیمه دوم با دست وارد دروازه حریف کرد و چند دقیقه بعد با دریبل زدن هفت بازیکن انگلیسی به پیتر شیلتون گل زد.

دیوانه‌ای از جنس فوتبال آرژانتین

هنر نمایی این فوتبالیست آرژانتین را در سال 1986 به قهرمانی درجام جهانی رساند. پس از پایان جام جهانی 1990 آرژانتین نایب قهرمان به خانه‌اش بازگشت. اما مارادونا با سران باشگاه ناپل درگیری داشت که به سازمان مافیای حاکم بر این شهر نیز چندان غریبه نبودند آغاز شد . ناگهان در پایان یک مسابقه لیگ ایتالیا اعلام شد آثار استفاده از کوکائین در بدن ستاره آرژانتینی یافت شده است. 

فیفا او را 15 ماه از شرکت در رقابتهای فوتبال محروم کرد ولی این بازیکن دردسرهای بیشتری را نیز برای خود خرید درشهر ناپل شایعه شد که پلیس متن ضبط شده مکالمات تلفنی مارادونا و یکی از مقامات مافیا را در اختیار دارد که پلیس متن ضبط شده مکالمات تلفنی مارادونا و یکی از مقامات مافیا را در اختیار دارد که ثابت می‌کند او در یک شبکه گسترده خلافکاری و توزیع مواد مخدر دست داشته است. 
وی که ظاهرابه بوئنس آیرس پناه برده بود در خانه‌اش مورد هجوم پلیس آرژانتین قرار گرفت و اعلام شد مقادیر زیادی مواد مخدر کشف شده است. 

مارادونا دیگر نمی‌توانستت به ناپل برگردد و پس از پایان دوره محرومیتش مدتی را در باشگاه سویل اسپانیا گذراند و سپس به نیوولز در آرژانتین رفت. 
وی سال 1994 بار دیگر پیراهن تیم ملی آرژانتین را بر تن کرد تیم بحران زده‌اش روحیه بدهد اما بازهم حاشیه‌های دیگو پایان نیافت و آزمایش دوپینگ این ملی پوش پس از پایان دیوار با نیجریه مثبت از آب درآمد و همان روز فیفا وی را دو سال محروم کرد. در سال 2005 مارادونا مدتی به عنوان مجری تلویزیون در برنامه‌ شماره‌ای 10 به کار مشغول شد و سال 2008 وی هدایت سکان تیم ملی‌ آرژانتین را به دست گرفت.

دیوانه‌ای از جنس فوتبال آرژانتین

در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی کلکیسونی از بهترینهای جان را در اختیار داشت و به اعتقاد بسیاری از منتقدین اتخاذ تاکتیکهای غلط از سوی وی و موجب شد تا این تیم نتواند جام را فتح کند. بد نیست بدانید آرماندو مدتی درگیر استفاده از مواد مخدر بود و با اضافه وزن شدید روبرو شد و هیچکس باور نمی‌کرد که این همان ماردونا است که به راحتی می‌توانست با سرعت و تکنکیک منحصر به فردش بازیکنان حریف را یکی پس از دیگری دریبل کند و حتی او به دلیل افسردگی پس از ترک اعتیاد در بیمارستان بستری بود اما وقتی مرخص شد جملات زیبایی به زبان آورد که می‌خوانید : آنجا دیوانه های زیادی بودند،‌یکی خود را چه گوارا معرفی می‌کرد و دیگر گاندی و جالب اینجا بود که همه حرفهای یکدیگر را قبول می‌کردند اما وقتی من گفتم مارادونا هستم بیماران مسخره‌ام کردند و گفتند هیچکس مارادونا نمی‌شود و حسابی خجالت کشیدم که چه بر سر خودم آوردم. 

در این دنیا غرور دمار از روزگار آدم در می‌آورد و دقیقا گرفتار چیزی می شوی که فکر می‌کنی هرگز به دامش نخواهی افتاد مراقب خودتان باشید برگها همیشه موقعی می‌ریزند که فکر می کنند طلا شده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار